מעסיקים ואנשי כספים יקרים, אתם ודאי מכירים את טופס 161 – הודעה על פרישה מעבודה, אך האם אתם מכירים את השינוי המשמעותי שחל? רשות המיסים הוציאה הנחיות חדשות והחל מה-01/07/2023 חובה להודיע על פרישת עובד באמצעות טופס 161 חדש.

אז מה חדש?

  • הרחבת חובת המעסיק
  • תשומות נוספות למעסיק
  • הוספת נתונים ומידע
  • התייחסות לפיצויים אשר מוסו בעת ביצוע ההפקדה
  • הפחתת הצורך בפניה לפקיד השומה
  • יצירת תהליך רציף

אנחנו בקבוצת גור ניתן מענה מלא למעסיק בניהול תהליך בניית טופס 161, כולל העברתו לגופים המוסדיים הרלוונטיים וליווי העובד בדילמות העומדות לפניו עד לקבלת ההחלטות ויישומן וטיפול בצד הטכנולוגי של התהליך מקצה לקצה – צד מעסיק וצד עובד. אנחנו נטפל לכם בכך. המשיכו לקרוא לקבלת מידע נוסף.

טופס 161 חדש

כבר החל מה-01/07 הטופס החדש נכנס לתוקף רשמי. משמעות הדבר היא שיש לדווח על פרישת עובדים באמצעות הטופס החדש בלבד.

דעו שאם ישנם עובדים שפרשו לפני ה-01/07, וטרם דיווחתם על פרישתם, גם במקרה זה עליכם לעשות זאת באמצעות הטופס החדש. 

הטופס החדש מכיל 3 חלקים:

חלק 1 – הודעת מעסיק: בדבר הפרישה כולל כל הפרטים הרלוונטיים
חלק 2 – הודעת עובד: הכוללת בקשות והצהרות בדבר מענקים וסכומים שהועמדו לרשותו
חלק 3 – חישוב המעסיקים והנחיות לקופות הגמל: הנחיית המעסיקים לקופות הגמל בדבר אפיון הכספים וניכוי המס

את הטופס יש למסור לפקיד השומה ולעובדים. יש לצרף לטופס 3 תלושי שכר אחרונים.

מה זה אומר מבחינתכם המעסיקים? יותר אחריות, יותר תשומות, פחות וודאות

הטופס החדש מטיל הרבה יותר אחריות וגם יותר תשומות על המעסיקים. הטופס גם דורש מהמעסיקים למלא הרבה יותר נתונים. חשבי וחשבות השכר ואנשי הכספים מודאגים ומוטרדים מכך הן ברמה הטכנית והן ברמת האחריות המוגברת המוטלת על המעסיקים ואנשי הכספים. בשלב זה מרבית העסקים עדיין אינם יודעים כיצד לגשת לטיפול בעניין וקיימת אי-ודאות בנוגע לדרך האידיאלית לצלוח את התהליך.

טופס 161 חדש?

קבוצת גור תמיד כאן אתכם, ובפרט במאני טיים – וזה עכשיו. אנחנו נמלא את הטופס ונלווה את המעסיק והעובד בתהליך החדש של עזיבת/פרישת עובד. כל זאת תוך עמידה מלאה בתקנות החדשות ומקסום חובות וזכויות המעסיק והעובד. בלי סחבת, בלי טרטרת, בלי ללכת לאיבוד, בלי לעבור בין אינספור מוקדים ומוקדנים. כל זאת עם הניסיון הרב, המקצועיות, השירות והטכנולוגיה הדיגיטלית המתקדמת שלנו.

אתם כבר לקוחות שלנו?

מעולה. כמו תמיד, נטפל לכם בהכל מ-א' ועד ת', כולל בטופס 161 החדש. הכל יתוקתק עבורכם טיפ-טופ ויתקתק כמו שעון.

אתם עדיין לא לקוחות שלנו?

השאירו פרטים ונסייע לכם בכל. תיהנו ממעטפת ביטוחית ושירותית מלאה – One Stop Shop. סוכן אחד יטפל לכם באופן אישי בכל סוגי הביטוחים, מאלמנטרי ועד פנסיוני. יהיה לכם קו תקשורת ישיר איתו ותתנהלו מולו בלבד. בנוסף לכך תהנו מהטכנולוגיה הדיגיטלית המובילה והחדישה שלנו, כולל פורטל מעסיקים ואזור אישי מתקדם כמו שצריך להיות בשנת 2023. דעו שקבוצת גור היא אחד מהגופים הפרטיים והאובייקטיביים המובילים והגדולים בישראל בכל הקשור לניהול הסדרים פנסיוניים – ובתוך כך אנחנו מקפידים לתת וגם נותנים בפועל שירות 100% אישי לכל לקוח.

מה עכשיו? לקבלת ייעוץ אישי ומידע נוסף, השאירו פרטים בטופס הנמצא כאן ונשוב אליכם בתוך יום עסקים אחד או צרו איתנו קשר במספר הטלפון *2986 בימים א' עד ה' בין השעות 08:30 עד 16:00.

מידע נוסף

כניסה לתוקף 1/7/2023 
מה חדש? אחריות מוגברת על המעסיקים, הטלת תשומות נוספות, הגדלת כמות המידע והנתונים שיש למלא, התייחסות לפיצויים שמוסו בעת ביצוע ההפקדה
אופן הטיפול קבוצת גור תטפל לכם בכל מה שצריך מ-א' ועד ת', כולל מילוי הטופס, הגשתו לרשות המיסים, ליווי העובד והמעסיק באופן אישי וטיפול בצד הטכנולוגי