ביטוח בריאות קבוצתי מאגד במסגרת פוליסה ביטוחית אחת 50 אנשים או יותר בעלי מכנה משותף. פעמים רבות מדובר בעובדים המשתייכים לאותו עסק, ארגון או חברה, אך קיימות גם אפשרויות נוספות כמו חברות באותו המועדון. לביטוח מסוג זה, כאשר הוא נרכש באופן מושכל ומקצועי, יש מספר יתרונות חשובים הן לבעלי חברות ועסקים והן לחברי הקבוצה באופן פרטני. הנקודות עליהן חשוב לשים דגש מיוחד וכל מה שאתם חייבים לדעת רגע לפני שאתם רוכשים ביטוח בריאות קבוצתי מחכים לכם כאן – אז שתהיה קריאה נעימה ומועילה.

מהו ביטוח בריאות קבוצתי?

ביטוח בריאות קבוצתי הידוע גם כביטוח בריאות קולקטיבי הוא ביטוח בריאות פרטי הנרכש עבור קבוצה של 50 אנשים ומעלה. בין חברי הקבוצה מקשר מכנה משותף מסוים, ופעמים רבות מדובר בקבוצה של עובדים שעובדים יחד באותו העסק או החברה. רכישת הפוליסה מוגבלת מראש לתקופה של לא יותר מ-5 שנים.

כל התנאים נקבעים ומפורטים בהסכם שנערך בין נציג הקבוצה, אשר יכול להיות בעלי העסק או אדם אחר הממונה על-ידיו לטיפול בסוגייה – ובין סוכנות הביטוח הפרטית. במרבית המקרים הפרמיה זהה לכל חברי הקבוצה ומשתנה רק על פי פרמטר של השתייכות לקבוצת גיל.

היתרונות המגולמים בביטוח בריאות קבוצתי

ישנם כמה יתרונות להצטרף לביטוח בריאות קבוצתי מאשר רכישת ביטוח בריאות פרטי-אישי:

  1. פחות בירוקרטיה- בחלק מהמקרים, אדם אשר מבקש להצטרף לביטוח הקבוצתי לא יידרש לעבור חיתום, משמע להגיש הצהרת בריאות ולעבור בדיקה רפואית. לחילופין יכול להיות שהוא יידרש לעבור חיתום מקוצר בלבד. כך חברי הקבוצה יכולים להצטרף לפוליסה ולהיות מבוטחים גם עבור בעיה רפואית קיימת בעלות מוזלת ולחסוך טרטור אישי רב.
  2. יותר זול- במרבית המקרים, דמי הביטוח שישלם אדם המבוטח במסגרת ביטוח בריאות קבוצתי יהיו נמוכים יותר מאשר אלו שישלם מי שמבוטח במסגרת ביטוח בריאות פרטי. פעמים רבות מדובר על פער של 50% או יותר בין גובה הפרמיות!
  3. שיפור תנאי העסקה- אמנם אין חובה מצד המעסיק לרכוש ביטוח בריאות לעובדיו, אך מדובר בהטבה נהדרת שיכולה למשוך עובדים מוכשרים + לשפר את שביעות הרצון שלהם מעצם ההשתייכות והעבודה בחברה.
  4. רכישה משתלמת ונוחה יותר לעובדים- במידה והעסק רוכש ביטוח בריאות לעובדיו, וודאי שרכישה של ביטוח בריאות קבוצתי היא יותר נוחה, קלה ופשוטה לביצוע מאשר רכישה של ביטוח פרטי לכל עובד בנפרד – ובפרט כאשר מדובר בעסק המעסיק עובדים רבים.
  5. יתרון הגודל- קל יותר לקדם טיפול בתביעות ולקבל מענה ביטוחי כאשר מדובר בביטוח בריאות קבוצתי. אישור התביעות מתבצע באופן פשוט ומזורז הודות לכח העומד מאחורי קבוצה גדולה של אנשים אל מול הכח הבודד של אדם אחד ויחיד.
  6. קיים מרכיב של סבסוד בין חברי הקבוצה – אשר מסבסדים במידת-מה אחד את השני. עובדה זאת מובילה בין היתר גם לגיבוש החברים בקבוצה ותחושה של אחריות הדדית.

שימו לב: חשוב לוודא זכות המשכיות

בעת רכישת פוליסת ביטוח בריאות קבוצתית, יש לוודא מראש שההסכם מכיל סעיף חשוב הידוע בשם "זכות המשכיות" – זכות פרטית של אדם המשתייך לקבוצה להמשיך את הביטוח באופן אישי, באותה החברה, לאחר שמסתיים ההסכם הקבוצתי או לאחר שהוא עוזב באופן אישי את הקבוצה (כמו למשל בעת עזיבת מקום העבודה המשותף).

פעמים רבות ניתן לרכוש ביטוח בריאות פרטי-אישי כחלק מזכות ההמשכיות באותה העלות או אף במחיר נמוך יותר, וזאת מבלי צורך לעבור חיתום או לעבור תקופת הכשרה, משמע תקופה שבמהלכה אדם אמנם משלם דמי ביטוח – אך איננו מבוטח באופן רשמי.

באופן כללי, הפוליסה הקבוצתית זהה לכל החברים בקבוצה. משמעות הדבר היא שמבוטח ספציפי איננו יכול להוסיף סעיף כיסוי אישי-ספציפי. ישנן סוכנויות ביטוח שכן מאפשרות לחברי הקבוצה לרכוש ולהוסיף באופן אישי כיסויים אישיים ופרטיים ספציפיים עבורם. וודאי שמומלץ לרכוש ביטוח בריאות קבוצתי בסוכנות שכזאת.

ביטוח בריאות קבוצתי עם קבוצת גור – סוכנות הביטוח הפרטית הגדולה בישראל

הסוכנות שלנו היא סוכנות הביטוח הפרטית הגדולה ביותר בישראל, ורכישת פוליסת ביטוח דרכנו מגלמת מספר יתרונות משמעותיים עבורכם:

  1. 100% אובייקטיביות – סוכנות הביטוח שלנו לא בבעלות של אף חברת ביטוח ואין לנו שום תמריץ לקדם עבודה מול אף חברת ביטוח. משמעות הדבר היא שאנחנו 100% אובייקטיביים ו-100% דואגים רק לאינטרסים שלכם – הלקוחות שלנו.
  2. אנחנו פועלים לפי תפיסה של "אנשים בשביל אנשים" – אצלנו תקבלו שירות וליווי אישי מצד גורם אחד ויחיד בתוך הסוכנות, שיטפל עבורכם בכל מה שצריך – מבלי לעבור בין מספר מוקדים ומוקדנים.
  3. בד בבד עם היחס והשירות האישי, והשמירה על הקשר האישי, השירות שלנו גם מתקדם מבחינה טכנולוגית ודיגיטלית ותיהנו מאזור אישי מתקדם, כך שבשורה התחתונה – ניתן לפנות אלינו באמצעות מגוון רחב של ערוצים וליהנות מזמינות גבוהה באופן בלתי-רגיל.
  4. יש לנו פתרונות ביטוחיים מיוחדים ומותאמים-אישית לקשת רחבה של חברות, ארגונים ועסקים – מעסקים קטנים ועד תאגידים גדולים.
  5. אנחנו מעניקים שירות OSS – One Stop Shop – ניתן לרכוש דרכנו את כל המוצרים הביטוחיים הקיימים בשוק, לרבות ביטוח פנסיוני, ביטוח רכב, ביטוח דירה – ועוד.
  6. יש לנו מחלקת תביעות In House, כך שכל תהליכי התביעה מנוהלים אצלנו בתוך הקבוצה – באמצעות 6 עורכי הדין שלנו, כך שאנחנו תמיד אתכם במאני טיים ובמידה ויש צורך להגיש תביעה. כשצריך אנחנו שם.

בנוסף לכך, דרכנו תוכלו לרכוש ביטוח בריאות קבוצתי המכיל זכות המשכיות + אפשרות להוסיף לפוליסה גם כיסויים אישיים ופרטניים בנוסף לכיסויים הקבוצתיים.

לקבלת ייעוץ אישי ומידע נוסף, השאירו פרטים בטופס הנמצא כאן ונשוב אליכם בתוך יום עסקים אחד או צרו איתנו קשר במספר הטלפון *2986 בימים א' עד ה' בין השעות 08:30 עד 16:00.

מידע נוסף

כמות חברים 50 ומעלה 
משך הפוליסה לרוב עד 5 שנים
למי מתאים קבוצת אנשים שלחבריה מכנה משותף, כמו מקום עבודה או חברות במועדון כזה או אחר