ביטוח בריאות הוא בין הביטוחים החשובים ביותר שאדם יכול לרכוש בחייו. ניתן לרכוש אותו באמצעות פנייה לסוכן ביטוח מקצועי, שידע כיצד להתאים את הכיסויים לצורכי הלקוח או באופן פרטי לאחת מחברות הביטוח או באמצעות ביטוח קולקטיבי.

מהו ביטוח בריאות קולקטיבי?

משמעות המונח ביטוח קולקטיבי הוא ביטוח המיועד לקבוצת אנשים השייכים לאותו ארגון או גוף מאחד. למשל, עובדי בנק, חברי קופת חולים וכדומה.במסגרת הפוליסה, חברת הביטוח מציעה רשימת כיסויים במחיר אטרקטיבי, לכל חברי הקבוצה.

תנאי הפוליסה, המחירים ואף תוקף הפוליסה, נקבעים מראש ובהתבסס על מספר מסוים של חברי הקבוצה שיצטרפו לביטוח. כמו כן, במקרים רבים, הארגון שאליו משתייכת הקבוצה המבוטחת, משתתף בחלק או בכל עלות הביטוח.

למי מיועד ביטוח בריאות קבוצתי?

כל קבוצה גדולה של אנשים, שיכולים להתאגד יחד על בסיס משותף, יכולה לפנות לחברות הביטוח לצורך קבלת הצעה לביטוח ביטוח בריאות קולקטיבי. חברת הביטוח תחליט האם הקבוצה גדולה מספיק כדי להצדיק הצעה בתנאים ובמחיר מיוחד, וכן אילו כיסויים היא מעוניינת לכלול בביטוח.

לרוב, ככל שיש כמות גדולה יותר של חברים בקבוצה – מאות ואפילו אלפים – כך ניתן לקבל תנאים טובים יותר מחברות הביטוח, וניתן אפילו לבחור בין כמה מהן.

ביטוח פרטי VS ביטוח קבוצתי

לעיתים, אדם יכול להיות חבר בקבוצה אשר זכאית לרכישת ביטוח בריאות קולקטיבי, ותהיה לו האפשרות לבחור בין מסלול קולקטיבי למסלול פרטי. אך כדי להגיע להחלטה, יש להכיר את ההבדלים בין שתי האפשרויות.

ראשית, בביטוח פרטי, הבחירה בכיסויים הרצויים היא בידי הלקוח בעוד שבפוליסת ביטוח קולקטיבי, הכיסויים נבחרים על־ידי הוועד המייצג את הארגון. שנית, מחירו של ביטוח רפואי קולקטיבי לרוב יהיה זול יותר ממחירו של ביטוח פרטי עבור אותם כיסויים.

הסיבות לכך הן סבסוד המחיר באמצעות הוועד וכן העובדה כי המחיר של אדם צעיר גבוה מעט יותר כדי לכסות את מחירו של אדם מבוגר וכך גם מחירו של אדם בריא שמכסה את מחירו של אדם עם בעיות רפואיות קיימות.

עוד הבדל בין התוכניות הוא, הצהרת הבריאות שאותה נדרש למלא המועמד לביטוח. בעוד שבביטוח פרטי יש למלא הצהרה ארוכה ומפורטת, בביטוח בריאות קבוצתי לרוב נדרשת הצהרה מקוצרת בלבד.

הבדל משמעותי נוסף הוא בכך שביטוח קבוצתי נקבע לתקופה ידועה מראש, שלאחריה יש לחדש אותו, דבר המצריך אישור של החברה המבטחת. לעומת זאת, ביטוח פרטי הוא חוזה אישי עם חברת הביטוח שנמשך כל זמן שהמבוטח משלם עבורו ומעוניין להמשיך אותו.

יתרונותיו של הביטוח הקולקטיבי

ביטוח קולקטיבי הוא בעל יתרונות ברורים ומשמעותיים:

✓ אין צורך למלא הצהרת בריאות

✓ מחירו זול באופן משמעותי

✓ רשימת הכיסויים עשויה להיות מורחבת ולכלול סעיפים ייחודיים

✓ יש סבסוד של הגוף המארגן

כל אלו הופכים אותו לאטרקטיבי ומבוקש במיוחד.

אנחנו בקבוצת גור מלווים את לקוחותינו העסקיים המעוניינים לרכוש פוליסת ביטוח קולקטיבית למספר עובדים בתנאים הטובים ביותר!

למידע נוסף על רכישת פוליסת ביטוח קולקטיבית, צרו איתנו קשר ותענו בהקדם!

מידע נוסף

למי מתאים קבוצה בעלת 50 חברים או יותר החולקים ביניהם מכנה משותף כמו מקום עבודה או השתייכות לגוף או ארגון מסוג אחר 
יתרונות מחיר נוח ומשתלם, נוח לתפעול, פעמים רבות אין צורך למלא הצהרת בריאות ולעבור בדיקה רפואית, אישור תביעות מהיר, יצירת גיבוש בין העובדים
תוקף הפוליסה בהתאם לנקבע בפוליסה – לרוב עד כ-5 שנים