קופת גמל להשקעה

פס

    רוצה לקבל הצעה משתלמת?


    קופת גמל להשקעה היא מסלול חדש יחסית, שהחלה משנת 2016. מסלול זה נפתח כדי להציג אלטרנטיבה בפני החוסכים לחסכון לטווח קצר ובינוני. המסלול הושק מכיוון שקופות הגמל המסורתיות, החל משנת 2008, הפכו להיות חסכון ארוך טווח, ומשום שאת הכספים שבהן ניתן למשוך רק כקצבה חודשית, לאחר גיל 60 – גיל הסף לפרישה.

    קופת גמל להשקעה

    למי נועדה קופת גמל להשקעה?

    קופת גמל להשקעה נועדה לעודד את החוסכים לחזור ולהשקיע כספים בקופות הגמל ולהוות אלטרנטיבה לחיסכון בבנקים וניתן לפתוח לכל אדם (שכיר, עצמאי ומי שאינו עובד כלל) ובכל גיל.

    כמו כן, לקופה יש תקרת הפקדה שנתית קלנדרית לאדם, והיא עומדת בשנת 2021 על סכום של 76,449 ₪, כך שמשפחה של הורים ושני ילדים יכולה למעשה לפתוח ארבע קופות שונות על שמו של כל חבר במשפחה, ובכך להפקיד סכום כולל של מעל 280,000 ₪.

    ** חשוב לזכור שאם ניצלתם את תקרת ההפקדה לשנה מסוימת, ובאמצע השנה בחרתם למשוך חלק או את כל הסכום, לא תוכלו להפקיד שוב כספים עבור אותה שנה מכיוון שתקרת ההפקדה נוצלה במלואה**

    משיכת כספים מהקופה

    הכספים המופקדים לקופת הגמל הזו נזילים (זמינים למשיכה) בכל עת והם יועברו לחשבון העמית תוך ארבעה ימי עסקים. מי שיבחר למשוך את הכסף כקצבה חודשית לאחר גיל 60, יהנה מפטור מלא מתשלום מס רווחי הון. מי שיעדיף למשוך את הכסף כסכום הוני, חד פעמי, יהיה חייב בתשלום מס רווחי הון כמקובל בתכניות חסכון של 25%.. משיכת הכספים כסכום הוני תעשה ללא קנס פירעון מוקדם כפי שנהוג בקופת הגמל המסורתית.

    ** במקרה של מוות של העמית, הכספים שיועברו לידי המוטבים יהיו חייבים במס כאילו הפקידו אותם בעצמם, ולא יהיו פטורים ממס רווח הון.(בשונה מקופת הגמל המסורתית). כדי לחסוך במס, המוטבים יכולים להעביר את הכספים ל"חשבון חדש" על שמם **

    יתרונות קופת הגמל להשקעה

    • היתרון הגדול והמשמעותי של הקופה הוא נזילותה המיידית. עם הפקדת הסכום הראשון, התכנית נזילה וניתנת למשיכה.
    • היתרון המהותי הנוסף הוא דחיית המס. במעבר בין מסלולי השקעה לא משלמים מס. לדוגמה, אם יועברו לקופת הגמל להשקעה כספים ממכירת ניירות ערך לא תדרשו לשלם עליהם מס. הפגישה הראשונה עם רשות המיסים תהיה רק בעת המשיכה, וכבר ציינו שקבלת קצבה חודשית מקופת הגמל להשקעה מגיל 60 פטורה כולה ממס רווחי הון.
    • קופת הגמל להשקעה מאפשרת הפקדה חד פעמית, כמו גם הפקדה חודשית או שנתית. הקופה מאפשרת גם שילוב של שתי האפשרויות – הפקדה חודשית ובנוסף לה הפקדה חד פעמית בעת הצורך.
    • בקופת גמל להשקעה מוצעים מסלולים שונים. ניתן לעבור בין המסלולים השונים בעת הצורך בהודעה בלבד וללא עלות, ופעולה זו אינה מהווה אירוע מס. ניתן להתנייד גם בין קופות הגמל השונות להשקעה (בין החברות ובתי ההשקעות השונים), תוך שמירה על סכום הצבירה וגם זה ללא אירוע מס. מעבר בין הקופות יבוצע על־ידי פנייה לקופה שאליה רוצים להעביר את הכספים ומילוי טפסים בהתאם לבקשת החברה. בגיל הפרישה ניתן אפילו לנייד את הכספים לקרן פנסיה או לביטוח מנהלים לצורך קבלת קצבה.
    • דמי הניהול המקסימליים שנקבעו לקופת גמל להשקעה הם עד 4% מההפקדה החודשית ועד 1.05% מסכום הצבירה (החברות השונות לא יכולות לקחת דמי ניהול גבוהים מאלו). ניתן כמובן לפנות לחברות ולנסות לקבל דמי ניהול נמוכים יותר.
    • הקופה מאפשרת לקיחת הלוואה עד ל-80% מסך הסכומים הצבורים בה. ריביות ומסלולי החזרים ייקבעו בהתאם לחברה.
    • כיום ניתן לנייד כספי קופת גמל להשקעה בין הגופים השונים.

    מידע נוסף והצטרפות לקבוצת גור

    לסיכום, קופת גמל להשקעה נועדה ויכולה להוות כערוץ אלטרנטיבי לחסכון קצר מועד לילדים או חסכון למשפחה למטרה מסויימת (חתונה, בר\בת מצווה, שיפוץ הבית וכדומה). ניתן להפקיד את הכספים שבה בכל צורה הנוחה לחוסך ואין חובה בהפקדות רציפות. הקופה היא בעצם המכשיר הפיננסי המומלץ בשוק כיום לצורך קבלת כסף ללא מס בעת פרישה.

    אנחנו קבוצת גור, קבוצת הביטוח הגדולה בישראל עובדים עם כל הגופים בשוק הביטוח והפיננסים בישראל ומלווים את לקוחותינו העסקיים המעוניינים להשקיע בקופת גמל .

    לקבלת מידע נוסף, צרו איתנו קשר ותענו בהקדם!