חוק הפנסיה אשר חוקק לפני כמעט שני עשורים בשנת 2008 מחייב חברות, מפעלים, ארגונים ואפילו אנשים פרטיים המעסיקים עובדים לפתוח להם קרן פנסיה. חוק זה נועד במטרה להבטיח כי כל אדם אשר יוצא לגמלאות יזכה לקצבה חודשית הולמת, שתוכל לכלכל אותו בכבוד גם לאחר שפרשו מן העבודה.

במקומות עבודה שבהם יש כמות גדולה של עובדים, תפעול פנסיוני הופך להיות משימה מאתגרת ומורכבת כשנדרש אדם שיהיה אחראי אך ורק לנושא זה.

מה הן חובותיו של מעסיק?

כאמור, כל מעסיק מחויב לפתוח קרן פנסיה לכל עובד, ולהפריש עבורו אחוז מסוים מתוך השכר. בנוסף, גם העובד מחויב להפריש אחוזים מתוך השכר לטובת אותה קרן. 

לפי תקנות החוק, המעסיק נדרש להעביר את ההפרשות לקרן הפנסיה עד ה-15 לכל חודש, באמצעות מערכת הקראת "ממשק אחיד" ולצרף אליה דוח מפורט הכולל את פרטי העסק – שם החברה, ח.פ, דרכי התקשרות, איש קשר וכדומה – פרטי העובד וגובה שכרו, אחוזי ההפרשה החודשיים וכן את פרטי החשבון שממנו מועבר התשלום.

לאחר העברת התשלום והדוח הנלווה, הוא צפוי לקבל דוח היזון חוזר מהחברה ובה מידע על קליטת הכספים או לחילופין תיקונים והערות לצורך קליטתם.

מה כולל תפעול פנסיוני למעסיקים?

חברת תפעול פנסיוני מסירה את האחריות מביצוע התשלום, מילוי הדוח וסקירת ההיזונים החוזרים מכתפי המעסיק. היא אמונה על התשלום החודשי לחברות הביטוח השונות, כיוון שכל עובד יכול לבחור היכן לפתוח קרן פנסיה והן לא בהכרח תהיינה באותה חברה. בנוסף היא אמונה על מילוי הדוח בהתאם לדרישות, על בדיקת ההפרשות ועוד.

אותו גורם מתפעל פנסיה יהיה אחראי גם על עדכון החברה, שינויים שונים כגון הגדלות שכר, עזיבת עובדים, יציאה לחופשות לידה או חופשות ללא תשלום וכדומה. 

בנוסף, ההיזונים החודשיים יהיו באחריות טיפולה של חברת תפעול פנסיוני גם כן. 

יתרונות השימוש בחברת תפעול פנסיוני

שימוש בשירותי תפעול פנסיוני חוסכים למעסיק זמן יקר וכסף. ראשית, הוא אינו צריך לפנות לכמה חברות שונות בכל חודש כדי להסדיר את התשלומים אלא רק לחברת התפעול בלבד. 

בנוסף, גורם מתפעל פנסיה הוא מקצועי, אמין ומתמחה בתחום זה, דבר שמקטין מאוד את הסבירות לטעויות, בעיות, קנסות וכדומה, ואף חוסך לארגון הוצאות מיותרות.

מומחי הפנסיה של קבוצת אמנון גור מציעים לכל בעל עסק, חברה או ארגון שירותי תפעול פנסיוני איכותי ומקצועי. התנהלות מול רשויות המס מצריכה ידע ובקיאות, שכן לעיתים אלו נושאים סבוכים ומורכבים. לא כל מעסיק יודע כיצד להתמודד עם רשויות אלו כדי למלא את חובותיו הנדרשות כחוק. גורם מתפעל פנסיה מבית אמנון גור, יבטיח לכם ראש שקט וביטחון כי ניהול קרנות הפנסיה של העובדים שלכם, נמצא בידיים הטובות ביותר וכי העסק שהקמתם מקבל את השירות המקצועי ביותר.

למידע נוסף על תפעול פנסיוני למעסיקים צרו עימנו קשר.

מידע נוסף

למי מתאים לכל עסק, חברה או ארגון אשר מעסיקים כמות גדולה של עובדים 
יתרונות ומאפיינים הפקדת כספים בקופות, העברת דיווח אחיד לקופות גמל, סקירת היזונים חוזרים, ביצוע פעולות עדכון ובקרה, מתן שירות למעסיקים ולעובדים, מתן גישה דיגיטלית מתמדת לנתונים עדכניים
אופי השירות קבוצת גור הינה מנהל הסדר פנסיוני One Stop Shop שמשווק וגם מתפעל פוליסות ביטוח פנסיוני באופן מלא ובהתאמה אישית מלאה כולל כל מה שצריך מ-א' ועד ת'