ביטוח עובדים זרים ותיירים

פס

    רוצה לקבל הצעה משתלמת?


    פוליסת ביטוח מסוג זה מעניקה כיסוי בריאותי עבור תיירים, עובדים זרים ותושבים חוזרים הנכנסים לארץ, שאינם חברים באחת מקופות החולים השונות, בזמן שהיית בארץ.

    מסלולי הביטוח המוצעים להם תלויים באופי השהייה שלהם: ביטוח לעובדים זרים המגיעים לארץ כדי לעבוד בתחומים שונים, ביטוח לתיירים המגיעים לביקור, לימודים או לכל מטרה אחרת שאינה עבודה.

    ביטוח עובדים זרים ותיירים

    מהו ביטוח עובדים זרים?

    ביטוח עובדים זרים מעניק כיסוי רפואי לעובד הזר בזמן שהותו בארץ, ורק כאשר הוא מועסק ע"י מעביד ישראלי. בדרך כלל עובדים זרים הנכנסים לארץ, מגיעים תחת אחת מחברות כוח האדם המטפלות בתחום של ייבוא עובדים מחו"ל לצורך עבודות בתחומי עיסוק שונים.

    בעת הגעתם ועד לתחילת עבודתם, חברת כוח האדם אחראית על רכישת הביטוח עבורם. אך מהרגע שהם עוברים למעסיק הישראלי, באחריותו לדאוג לרכישת ביטוח בריאות עבורם ואף לשלמו שכן התשלום אינו חל על חשבון העובד לפי החוק.

    בעת עזיבת העובד את המעסיק, ביטוח הבריאות יסתיים, ועל המעסיק החדש לבצע עבורו את הרכישה מחדש, כאשר הוא יכול להחליט אם להמשיך את הכיסוי הקיים באותה החברה או לעבור לחברת ביטוח אחרת. לעומת זאת, עובד זר שאינו מועסק בארץ, לא יוכל ליהנות מהתנאים והמחיר המוזל של ביטוח לעובדים זרים.

    מהו ביטוח תיירים?

    ביטוח תיירים מעניק כיסוי רפואי המיועד לזמן השהות של המבוטח בארץ. הביטוח מתאים לכל אדם המגיע לארץ לזמן קצר יחסית, כגון: תושבים חוזרים, תושבים זמניים, דיפלומטים, תיירים, סטודנטים, עובדים זרים שאין להם מעסיק ישראלי, שחקני מקצועיים ועוד. את הביטוח ניתן לרכוש ימים בודדים לפני ההגעה לארץ או לאחר מכן. תקופת הביטוח תצוין בטופס ההצעה, וניתן להאריכה או לקצרה לפי הצורך. פוליסת ביטוח זו נרכשת ומשולמת על־ידי המבוטח עצמו.

    הכיסויים הקיימים בפוליסה

    בעת רכישת הביטוח חשוב לבחור בסוג הביטוח המתאים למבוטח ולמטרת השהות שלו. גור קבוצת ביטוח מלווים את לקוחותינו בבחירת הפוליסה המותאמת ביותר ומציגים את כל המידע הנחוץ שיוכל לסייע לכם לברר את הכיסויים המפורטים בפוליסות השונות, ולהתאים אותם למבוטחים בהנחה וישנן בעיות רפואיות או אירועים ידועים מראש.

    כיסויים בפוליסת ביטוח עובדים זרים

    הפוליסה אשר מוגדרת כביטוח רפואי (בדומה לביטוח של קופ"ח), מעניקה את הכיסויים הבאים:

    ✓ כיסוי רפואי מלא בעת אשפוז

    ✓ כיסוי הוצאות רפואיות שאינן בזמן אשפוז

    ✓ כיסוי הוצאות רופא משפחה רופא מומחה

    ✓ כיסוי בדיקות שונות, תרופות וכדומה.

    ✓ כיסוי לטיפולי חירום בשיניים

    ✓ הטסה רפואית

    ✓ כיסוי הוצאות חדר מיון

    ✓ פיצוי בעת מוות או נכות מתאונה וכיסויים שונים נוספים בהתאם לחברה שבה נרכש הביטוח.

    יש לציין כי גובה הפיצוי תלוי בחברה המבטחת. לצורך הצטרפות על העובד הזר למלא טופס הצעה והצהרת בריאות מלאה ומפורטת.

    בהמשך לפרטים אלו תקבע חברת הביטוח אם ישנם תנאים מיוחדים לכיסוי, תוספת פרמיה או אפילו דחיה עקב בעיות בהצהרת הבריאות.

    חשוב להדגיש שאין כיסוי ללידה, מצב סיעודי, טיפולים פסיכולוגיים, טיפולי פוריות ומצב רפואי קיים. ויש לברר חריגים בהתאם לתנאי הפוליסה בחברות השונות.

    עלות הביטוח מחושבת לפי ימים, והיא אחידה לכל העובדים הזרים בכל הגילאים ובכל תחומי העיסוק. הפרמיה נגבית לפי זמן השהייה שצוין בטופס ההצעה. עובד זר שסיים את עבודתו או שהביטוח שלו בוטל באמצע תקופה מכל סיבה שהיא, מעסיקו יזוכה בהחזר עבור יתרת הימים.

    כיסויים בפוליסת ביטוח תיירים

    ביטוח תיירים מוגדר גם הוא כביטוח רפואי בדומה לזה של קופות החולים. הטיפולים והשירותים אשר להם יזדקק המבוטח יכולים להינתן בסניפי קופות החולים או באמצעות המערכים הפרטיים של חברות הביטוח.

    הדבר תלוי בחברת הביטוח שבה נרכשה הפוליסה, ואפשרויות השירות שהיא מציעה, כאשר יש הבדל בפרמיה בין שירות במערך הפרטי לבין זה שיינתן דרך סניפי קופות החולים (לרוב, המערך הפרטי יהיה זול יותר משירות באמצעות קופות החולים). בנוסף לפרמטר זה, הפרמיה תקבע גם בהתאם לגיל המבוטח.

    בפוליסה זו, בשונה מביטוח עובדים זרים, ישנה תקרת כיסוי להוצאות רפואיות המשתנה מחברה לחברה.

    ישנן הוצאות רפואיות בעת אשפוז ולא בעת אשפוז, כגון:

    ✓ יעוץ רופא

    ✓ צילומים

    ✓ בדיקות עזרה ראשונה

    ✓ תרופות

    ✓ טיפולי חירום בשיניים ועוד

    ישנם כיסויים נוספים הניתנים לרכישה תמורת פרמיה נוספת כמו הטסה רפואית או מוות כתוצאה מתאונה. הפוליסה לא תכסה מצב רפואי קיים, הריון ולידה, ספורט אתגרי, תאונת דרכים ותאונת עבודה. מומלץ לברר אילו חריגים אינם מכוסים בתנאי הפוליסות השונות.

    לסיכום והצטרפות לקבוצת גור ביטוח

    בעת בחירת הפוליסה, יש לוודא היכן יתבצע הטיפול הרפואי בעת הצורך, ולשמור בהישג יד את הנתונים הרלוונטיים לקבלת הטיפול (מקום קבלת הטיפול, מספר הפוליסה ופרטי החברה והסוכן המטפל).

    לצורך הצטרפות לביטוח יש למלא טופס הצעה יחד עם הצהרת בריאות מצומצמת ובה מספר שאלות קטן. לקבלת מידע נוסף על הפוליסה, צרו איתנו קשר ותענו בהקדם!

    ליצירת קשר