לאחר מילוי טופס 161 באופן מלא ומדויק, על המעסיק חלה חובה להעביר אותו לעובד שעזב, לרשות המיסים ולגופים הפנסיוניים הרלוונטיים. מדובר בטופס קריטי לצורך חישוב ומשיכת כספי הפרישה של העובדים ואין להתנות או לעכב את העברתו. מעסיקים יקרים – תנו לקבוצת גור לטפל לכם בכל מה שצריך בשביל למנוע טעויות, סוגיות משפטיות, סיבוכים ועיכובים מיותרים.

באילו מקרים יש למלא ולהגיש טופס 161?

בכל מקרה בו עובד עוזב את מקום עבודתו לאחר שחלו בינו לבין המעסיק שלו יחסי עובד-מעביד, בין אם הוא פוטר, התפטר, פרש לגמלאות או חלילה נפטר.

עד מתי יש להעביר טופס 161?

יש להעביר את הטופס בפרק הזמן האפשרי הקצר ביותר – בסמוך למועד עזיבת העובד. בעבר נקבע שיש לעשות זאת עד ל-15 לחודש שלאחר עזיבת העובד, אך כיום יש לעשות זאת בתוך פרק זמן סביר. זאת הודות להבנה שלפעמים נוצרים עיכובים שאינם תלויים באופן ישיר במעסיק.

האם המעסיק יכול להתנות העברת טופס 161?

התקנות קובעות במפורש שאין המעסיק יכול להתנות או להציב תנאים בדרך למילוי והעברת הטופס והוא מחויב על-פי חוק לעשות זאת.

מה קורה אם המעסיק לא נותן טופס 161?

ללא הטופס, העובד יתקשה למשוך את כספי הפרישה המגיעים לו במידה והוא מעוניין למשוך אותם – בין אם בסמוך לעזיבת מקום העבודה או כעבור מספר שנים. בנוסף לכך, גם אם יצליח למשוך את הכספים, הוא צפוי לשלם מס בתעריף גבוה בהרבה מאשר היה משלם אם היה ברשותו הטופס.

במידה והמעסיק לא נותן טופס 161, הדבר עשוי להיחשב כהלנת שכר. במצב שכזה, העובד עשוי להיות זכאי לפיצויי הלנת שכר.

טיפול מלא במילוי והגשת טופס 161 ובכל הקשור לתפעול פנסיוני דרך קבוצת גור

קבוצת גור היא סוכנות הביטוח הפרטית הגדולה בישראל וחברה בכירה בעמותת "מנהלי ההסדרים הפנסיוניים".

בתור מנהל הסדר פנסיוני One Stop Shop נטפל עבורכם בכל מה שצריך, לרבות מילוי והגשת טופס 161 לעובד, לרשות המיסים ולגופים הפנסיוניים הרלוונטיים. באופן זה תחסכו זמן והתעסקות ותדעו שהכל מתבצע עבורכם על הצד הטוב ביותר ללא הסתבכויות משפטיות מיותרות במקרה שבו המעסיק לא נותן טופס 161 או ממלא אותו חלילה בצורה שגויה.

בנוסף לכך תהנו גם מהיתרונות הגדולים הבאים:

  • קבוצת גור לא נמצאת בבעלות אף אחת מחברות הביטוח, מה שמאפשר לנו לשמור על 100% אובייקטיביות ולפעול למען האינטרסים של הלקוחות שלנו – ושלהם בלבד
  • אנחנו מעניקים הן שירותי שיווק פנסיוני תוך התאמה של הפוליסות באופן אישי לעובדים והן שירותי תפעול פנסיוני מלאים
  • אנחנו מתמחים בכל סוגי הביטוחים – החל מביטוחים פנסיוניים ועד לביטוחים אלמנטריים, ויש לנו פתרונות ביטוחים מיוחדים לארגונים, לחברות ועסקים מכל הסוגים ובכל הגדלים
  • כל ההתנהלות שלכם בשוטף תתבצע מול נציגים ייעודיים ויחיד שיטפל עבורכם ועבור העובדים שלכם בכל מה שצריך, לרבות דיווח אחיד לקופות גמל ותפעול פנסיוני מלא, כך שלא תצטרכו להיסחב ולהטרטר בין מספר מוקדים ומוקדנים
  • תקבלו גישה לפורטל מעסיקים שיציג לכם נתונים מלאים ומעודכנים בלייב ויאפשר לכם לבצע פעולות בצורה קלה ומהירה + העובדים שלכם יקבלו גישה לאזור אישי דיגיטלי ומתקדם

לקבלת ייעוץ אישי ומידע נוסף, השאירו פרטים בטופס הנמצא כאן ונשוב אליכם בתוך יום עסקים אחד או צרו איתנו קשר במספר הטלפון *2986 בימים א' עד ה' בין השעות 08:30 עד 16:00.