קבוצת ביטוח

צור קשר

קבוצת ביטוח

ביטוח מסעדות – מה הוא כולל?

אחד העסקים הקשים והמאתגרים ביותר בארץ הוא תחום המסעדנות. אומנם מדובר בעסק פופולרי, מגוון ומאתגר, המציע מפגש יומיומי עם מגוון לקוחות ובצידו פוטנציאל לרווח גדול אך יחד עם זאת טומן בחובו גם סיכונים לא קטנים.

מדוע יש צורך ברכישת ביטוח מסעדות?

עיסוק בתחום המסעדנות מצריך היערכות מסיכונים רבים, שבגינם כדאי שיהיה ברשותכם ביטוח מסעדות.

  • ראשית יש לבדוק היטב את טיב המזון אשר מסופק לבית העסק. יש לבדוק את טריותו של המזון, לאחסן אותו כראוי, לבשל אותו במידה הנכונה כך שלא יהווה סכנה לציבור וכדומה.
  • סיכונים ואתגרים נוספים קשורים למקום הפיזי של המסעדה ולסביבותיה. למשל, דוכן מזון שמוקם במקום ציבורי צריך להקפיד על קירור ראוי של המזון כדי שלא יתקלקל, בעוד מסעדה יוקרתית צריכה להקפיד על כל הנהלים הנדרשים מבחינת בטיחות העובדים כאשר הם משתמשים במטבח אם לטיגון, צלייה, בישול, אפייה בתנורים תעשייתיים ועוד..
  • בנוסף, יש לקחת בחשבון תביעות שעלולות להתרחש הן מצד הלקוח והן מצד עובדי המקום ומכאן שיש חשיבות רבה ברכישת ביטוח מסעדה.

מהם האתגרים העומדים בפני מסעדות בארץ?

 האתגרים בתחום המסעדנות מתחלקים לכמה קטגוריות: 

תחזוקה שוטפת של הציוד אשר מצריכה תיקונים, ניקיון, רכישה של ציוד חדש במקרה והציוד הקיים תקול ואינו ניתן לשימוש וכדומה. 

תחזוקת הניקיון במקום – כיוון שמדובר במקומות המגישים מזון, יש צורך בניקיון וסטריליות מוגברים מאשר בעסק אחר כמו משרד. יש לנקות את המטבח כך שיעמוד בתקני משרד הבריאות, כמו גם לנקות את חלל הישיבה של המקום כך שיהיה מצוחצח.

תביעות בלתי צפויות – אורח שתובע על הרעלת מזון או עובד מטבח שהחליק, מקרים אלו ואחרים עשויים לטמון בחובם תביעות על אלפי שקלים שאינכם רוצים להתמודד מולם ללא ביטוח מסעדה. 

אילו כיסויים ניתן לרכוש בפוליסה?

ביטוח מסעדה צריך להיות מותאם לעסק המבוטח במדויק. ביטוח של דוכן מזון מהיר, אינו דומה לביטוח מסעדת יוקרה וביטוח של סטיקייה יהיה שונה מביטוח בר סלטים, אך כולם נמצאים תחת הקטגוריה של ביטוח מסעדות.

הכיסוי הראשון מתייחס למבנה העסק ולכל המבנים הצמודים אליו, כגון: כיורים וצינורות, כלים סניטריים, חלונות, דלתות וכדומה. גם אם המבנה שכור, כדאי להתייחס לכיסוי זה ולבדוק מה הכיסוי בקרות מקרה של שבר או נזק.

הכיסוי השני מתייחס לתכולת העסק: שולחנות, כיסאות, גופי חימום, מזגנים, מקררים וכדומה. 

מוצרי המזון שייכים לקטגוריה נפרדת וגם הם מצריכים כיסוי.

בנוסף, מומלץ ביותר לרכוש ביטוח צד ג לעסק שיגן על בעל המסעדה מפני תביעות של סועדים, ספקים ואפילו עוברי אורח מפני נזקים שונים שאינם קשורים למזון עצמו.

כיסוי חשוב נוסף הוא ביטוח העובדים – מלצרים, טבחים, שוטפי כלים וכדומה – בביטוח אחריות מקצועית

ועוד כיסוי שמומלץ לרכוש אם אתם מוציאים משלוחים הוא חבות המוצר אשר יגן עליכם אם האוכל התקלקל, נמס או נהרס חלילה בעת המשלוח.

מידע נוסף

למי מתאים בעלי מסעדות ועסקים בתחום המזון – מכל גודל ומכל סוג 
כיסויים ביטוח מבנה, ביטוח תכולה, ביטוח מזון, ביטוח צד ג', ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח נאמנות עובדים, ביטוח חבות המוצר
אופן הרכבת הפוליסה בהתאמה אישית לסוג וגודל המסעדה, כמות העובדים, סוג הסחורה והמכשירים, מיקום העסק – ועוד