קבוצת ביטוח
קבוצת ביטוח

האיום השקוף: כיצד למנוע פגיעה תדמיתית בעקבות מתקפת סייבר

בעידן בו מידע דיגיטלי הוא הנכס החשוב ביותר של עסקים וארגונים, מתקפות סייבר הפכו לאיום משמעותי לא רק על אבטחת הנתונים, אלא גם על התדמית של חברות. פגיעה תדמיתית, כתוצאה מפריצה למערכות מידע, דליפת נתונים או השבתת שירותים, עלולה להוביל לאובדן אמון מצד לקוחות, פגיעה בערך המותג ולפעמים גם לקריסה כלכלית, עקב ההשלכות הכספיות, המשפטיות והתדמיתיות של המתקפות.

איך מתקפת סייבר פוגעת בתדמית הארגון?                                                                       

כאשר מתקפת סייבר מתרחשת, היא לא רק משבשת את פעילות החברה אלא גם שולחת מסר ללקוחות ולמשקיעים כי הארגון לא הצליח להגן על הנתונים שלו. דליפת מידע אישי של לקוחות, כמו מספרי כרטיסי אשראי או נתונים רפואיים, יוצרת חשש עמוק בקרב הציבור ועלולה לגרום לעזיבת לקוחות ולעומס על מערכי שירות הלקוחות.

בנוסף, חברות שמותקפות מוצאות עצמן במוקד הביקורת הציבורית והתקשורתית. רשתות חברתיות וכתבות חדשותיות מהדהדות את המתקפה ומעמיקות את המשבר התדמיתי. כדי למנוע נזק תדמיתי, יש חשיבות רבה בהקצאת משאבים לצורך ניהול משברים, סיוע משפטי ושירותי יחסי ציבור.

אף ארגון אינו חסין מפני מתקפות סייבר                                                                             

בשנים האחרונות, מספר חברות גדולות בארץ ובעולם חוו פגיעה תדמיתית חמורה עקב מתקפות סייבר. בין היתר, בשנת 2020, חברת הביטוח שירביט ספגה מתקפת כופר חמורה, במסגרתה נגנבו פרטי לקוחות רגישים, הכוללים מסמכים אישיים, פרטי חשבונות בנק ותכתובות פנימיות. האירוע גרם לפגיעה קשה באמון הציבור, כאשר אלפי לקוחות ביקשו לעזוב את החברה והרגולטור נדרש לבדוק את רמות האבטחה שלה.

במקרה נוסף, בשנת 2023, רשת בתי המלון האמריקאיתMGM Resorts  חוותה מתקפת סייבר שהשביתה את כל מערכות ההזמנות והתשלומים. אלפי אורחים נתקעו מחוץ לחדריהם, הנזק הכספי הוערך ביותר מ-100 מיליון דולר והנזק התדמיתי היה אדיר – לקוחות החלו לפקפק ביכולתה של הרשת להגן על פרטיותם, וההשלכות הכלכליות נמשכו חודשים רבים.

כיצד ניתן למנוע פגיעה תדמיתית ולמזער נזקים?                                               

ארגונים חייבים להיערך מראש כדי להתמודד עם מתקפות סייבר ולמנוע פגיעה אנושה במוניטין שלהם. השקעה במערכות אבטחה מתקדמות, תרגול תרחישי תקיפה ושיפור מודעות העובדים לאיומי סייבר הם צעדים קריטיים.

בנוסף לכל אלה, ביטוח סייבר הוא כלי חיוני להתמודדות עם נזקים בלתי צפויים. פוליסת ביטוח סייבר מקיפה כוללת כיסוי עלויות שחזור נתונים, אובדן הכנסות, תביעות משפטיות ותמיכה מיידית בניהול משברים – לרבות מומחי יחסי ציבור, שיסייעו לשקם את תדמיתה של החברה. 

אפשר לשקם את האמון ולהגן על המותג                                                                

מתקפות סייבר הן לא רק בעיה טכנית – הן עלולות לערער את המוניטין של ארגונים ולגרום לאובדן אמון מצד לקוחות ושותפים עסקיים. ללא ניהול נכון, הנזק התדמיתי עלול ללוות חברה במשך שנים ולגרום להפסדים כלכליים עצומים. שילוב בין הגנה טכנולוגית מתקדמת לבין ביטוח סייבר מותאם אישית הוא הדרך הטובה ביותר למזער את הנזק ולוודא שהארגון יוכל להשתקם במהירות לאחר מתקפה.

קבוצת הביטוח הפרטית הגדולה בישראל

פתרון ביטוחי ופיננסי מקיף

כיסויים ייחודיים לכל מצב

100% שקיפות ומחויבות ללקוח