אחת השאיפות הגדולות שאליה חותרת כמעט כל חברה, בעיקר עולם ההייטק, היא הנפקה בבורסה. זהו רגע המעיד על מוניטין החברה, יוקרתה וכמובן על דרכה העתידית. בנוסף לאלו, זוהי אחת הדרכים הטובות ביותר של החברה לגייס הון נוסף, שאינו נשען על משקיעים פרטיים ולהביא לצמיחתה ולהתפתחותה של החברה.

ביטוח דירקטורים לפני הנפקה בבורסה

לצד היתרונות הברורים של הנפקה בבורסה, חשוב להכיר גם את החסרונות והמכשולים שבדרך, וכיצד ניתן להגן על החברה ועל אנשי המפתח שבה באמצעות ביטוח נושאי משרה ודירקטורים.

מהי הנפקה ראשונה לציבור? (IPO)

ראשית יש להבין את משמעות המונח הנפקה ראשונה לציבור – IPO Initial Public Offering. במהלך זה החברה מאפשרת לכל אדם לקחת חלק בבעלות על החברה, באמצעות קניית המניות שלה. השקעה במניותיה מאפשרת למשקיעים להפוך לשותפים ברווחי החברה כמו כן, היא מעניקה לחברה אפיק נוסף למימון וקבל כספים ממקורות חיצוניים.

מתי כדאי לצאת להנפקה ומהם היתרונות במהלך?

הנפקת מניות היא ציון דרך שחשוב לבצע במועד האפקטיבי ביותר עבור החברה. יש לבחון ולשקול היטב את המהלך ולבצע אותו בזמן שיניב את הרווחים הגדולים ביותר, יגדיל את מוניטין החברה וימנף אותה להמשך הדרך המתוכננת עבורה.

היתרון הברור והגדול ביותר הוא אכן שילוב של צמיחה בהון החברה ובמוניטין והיוקרתי שלה, אך היתרונות אינם מסתיימים בזה. בעת ההנפקה בבורסה, בעלי המניות בחברה יכולים לסחור בהן ולממש את פוטנציאל הרווח הגלום שבהן.

היציאה להנפקה תהיה כמובן בהתאם לנסיבות, אך היא לרוב תלויה בשלושה גורמים חשובים: הראשון הוא זהות החתם אשר יטפל בהנפקה, השני הוא הערכת שווי החברה והשלישי הוא נסיבות ומצבים צפויים, שעשויים להביא לירידתה של החברה ומשקלם גדול יותר ממשקל הנפקה מוקדמת מידי.

תהליך ההנפקה – שלבים מרכזיים בתחילת הדרך

כאשר חברות עומדות רגע לפני הנפקה בבורסה או שוקלות מהלך זה, חשוב להבין כי מדובר בתהליך ארוך ומורכב שיש להיערך אליו היטב מבחינה פיננסית, ואחריות דירקטורים ונושאי משרה.

בשלב ראשון נערכת לחברה בדיקת היתכנות. במהלך הבדיקה החברה נפגשת עם חתם או יועץ ולעיתים אף עם מספר חתמים שונים, ומציגה בפניהם את פעילותה. תפקידו של החתם, בנוסף לבחינת הפעילות, הוא לקשר בין החברה או התאגיד לבין משקיעים פוטנציאליים, שגם עבורם תינתן ההזדמנות לבחון את הפעילות כדי להחליט האם הם מעוניינים להשקיע בחברה או לא. כל התהליך הזה מבוצע באופן מסווג, ללא דיווח לרשות לניירות ערך וללא עלות.

הנפקה לציבור – סיכונים שיש לקחת בחשבון

במקביל ליתרונות הברורים שיש לחברה מונפקת בבורסה, חשוב להכיר עוד מספר חסרונות שיש להיערך אליהם באמצעים שונים, כולל רכישת פוליסת ביטוח נושאי משרה. כאשר חברה מונפקת בבורסה, קיימת אחריות דירקטורים כלפי בעלי המניות אשר בין היתר חושפת אותם לתביעות מצד בעלי המניות

דוחות שליליים ורווחים מאכזבים – כל הסיבות לתביעות מצד משקיעים

אחת הסיבות השכיחות לתביעות מצד משקיעים ובעלי מניות היא, דוחות על הפסדים או על רווחים נמוכים מהצפי שפורסם לציבור בעת ההנפקה. ביטוח נושאי משרה מעניק כיסוי כנגד תביעות מסוג זה ומבטח את אחריות דירקטורים ונושאי משרה מפני שיקולים, החלטות או פעולות שיבצעו, שעלולים לגרור תביעה נגדם.

ביטוח נושאי משרה ודירקטורים – הצעד הראשון ביציאה בטוחה להנפקה

אחריות דירקטורים היא צורך הכרחי עבור חברה מונפקת בבורסה, שצריכה לחשוף את פעילותה לציבור ולהיות תחת בדיקה ופיקוח מתמידים. קבוצת גור מציעה פוליסת ביטוח נושאי משרה ודירקטורים ותשמח ללוות אתכם בצעדים הראשונים לפני ההנפקה ולמזער את הסיכון להיקלע למצבים פיננסיים מורכבים אשר עשויים להביא לפגיעה כלכלית בפעילות החברה.

לקבלת מידע נוסף על הפוליסה, צרו איתנו קשר ותענו בהקדם!