קבוצת ביטוח

צור קשר

קבוצת ביטוח

ניהול סיכונים בהשקעות – איך להתאים את ההשקעה לפרופיל המשקיע?

עבור כל מי שמחפש דרך להנות מתשואה על השקעה כספית, ישנם מספר אפיקים מניבים שבהם ניתן להשקיע שהמוכר ביותר הוא שוק ההון, אשר טומן בחובו פוטנציאל לרווח גדול לצד סיכון והפסדים. בכל מקרה, נדרש אורך רוח מהסיבה שהרווחים הם אינם מידיים ובדיוק לשם כך כדאי לבחור בתמהיל השקעה גמיש ודינמי הניתן לשינוי בהתאם לצורך.

מאיפה מתחילים? בניית פרופיל אישי בהשקעות

בחירת מסלול להשקעה יעשה בהתאם למענה על שלוש שאלות מהותיות – משך זמן, סדר גודל ורמת סיכון אשר באמצעותן ניתן להרכיב את הפרופיל האישי תוך שימת דגש גדולה במיוחד לרמת הסיכון המועדפת.

מהו משך זמן ההשקעה?

כדי להתחיל להשקיע יש לענות תחילה על:

1. מה טווח הזמן להשקעה?

2. האם מדובר על השקעה לטווח קצר מאוד או השקעה ארוכת טווח?

3. האם יש מטרה ותאריך יעד או שמא השקעה זו היא כללית?

איזו רמת סיכון מתאימה?

השאלה השניה מתייחסת לרמת הסיכון הרצויה. ובשאלה זו הכוונה היא בעיקר, כיצד אדם מתמודד עם לחצים? סיכון גבוה משמעו פוטנציאל רווח גבוה אך בד בבד נדרשת התמודדות עם לחץ רב יותר. סיכון נמוך משמעותו תשואה ורמת לחץ נמוכים יותר. לרוב, ככל שפרק הזמן הוא ארוך יותר, כך ניתן לבחור השקעה בסיכון גבוה יותר, וככל שהיעד קרוב יותר, כך עדיפה יותר השקעה בסיכון נמוך.

מהי גודל ההשקעה?

השאלה האחרונה מתייחסת לסכום הכסף שאותו אתם מעוניינים להשקיע ושלא יפגע בהתנהלות הכלכלית של משק הבית. רצוי שהסכום אשר יוקצב למטרה זו יהיה סכום המיועד עבור השקעות בשוק ההון.

בניית תיק השקעות אישי

לאחר בירור של כל הנתונים והבנת הצרכים האישיים של הלקוח המשקיע, אפשר לבנות תיק השקעות שיתאים לו מבחינת ניהול סיכונים. 

חשוב לזכור כי השקעות בשוק ההון אינן מבטיחות תשואה או רווחים. כי באותה מידה שבה צופים לרווח, ניתן לצפות גם להפסד. מי שאינו מוכן או מעוניין להתמודד עם סיכון כספו ועם הלחצים הכרוכים בכך, ייתכן שיעדיף מסלול השקעה שונה.

אחד העקרונות החשובים ביותר בנושא השקעות בשוק ההון הוא שחשוב יותר לא להפסיד מאשר להרוויח. כלומר, לשמור על סכום ההשקעה הראשוני שלא יקטן, הוא מהותי יותר מאשר להצליח להרוויח רווח גדול. עקרון מנחה זה חשוב מאוד, כיוון שהוא משאיר את המשקיע עם התלבטות קבועה – עד כמה הוא מוכן לסכן את ההון העצמי לטובת רווח גדול.

אנחנו בקבוצת גור, מקיימים שיתופי פעולה מול בתי השקעות פרטיים כדי לוודא שהכסף מושקע ומנוהל בצורה הטובה והרווחית ביותר. לקבלת מידע נוסף, צרו איתנו קשר ותענו בהקדם!