משום מה, כיום מרבית החברות והארגונים בוחרים להפריד בין 2 הגורמים האחראים על ההסדר הפנסיוני של העובדים: הגורם המתפעל– הוא מתפעל פנסיוני, והגורם המשווק– הוא משווק פנסיוני. במאמר תמציתי זה נסביר מדוע הפרדה מסוג זה עלולה להוביל לעתים קרובות למצב של חוסר סינכרון בין שני הגורמים השונים (מה שבתורו עלול להפוך את שני הגורמים אף ליותר משני גורמים בלבד), וכתוצאה מכך לפגיעה בכיסוי הביטוחי של העובדים, כמו גם לחשיפת המעסיקים לתביעות משפטיות. פגיעה שכזו, למשל, יכולה להתרחש כאשר עובד חדש עם קרן פנסיה פעילה מתבשר על כך שנפתחה לו קרן נוספת במקום העבודה החדש; לדאבון הלב, מקרים אלה הינם שכיחים, והמשאבים הכרוכים בתיקונם (זמן, אנרגיה, כסף) הינם יקרים לאין שיעור מטעות האנוש אשר גרמה להם- בבחינת אלף חכמים המנסים למשות אבן שאוויל אחד השליך למים. אשר על כן, דרך המלך היא לא להפריד בין שני הגורמים המדוברים, אלא דווקא לשלב בין משווק פנסיוני לבין מתפעל פנסיוני- וזאת בכדי שנשיג ניהול פנסיוני הרמוני ומתואם. כך מקרים כגון דא יכולים להימנע, ומעבר לחיסכון הכספי כתוצאה מתיקונים שיידרשו (וכאמור, אף קנסות ותביעות משפטיות), כך גם עוגמת הנפש והטרחה המיותרת.
מיהו משווק פנסיוני?
משווק פנסיוני הינו כל גוף או גורם שעוסק בשיווק פנסיוני, משמע שיווק, מכירה והתאמה אישית של פוליסות ביטוח פנסיוני לעובדים. דוגמה שכיחה ומוכרת למשווק פנסיוני הינה סוכן ביטוח, שמגיע להציג את מרכולתו לעובדי החברה.
מיהו מתפעל פנסיוני?
מלבד משווק פנסיוני, ישנו המתפעל: גוף או גורם אשר אחראים על התפעול השוטף של החיסכון הפנסיוני של העובדים, לרבות הפקדת כספים, דיווח אחיד וביצוע פעולות בקרה. המתפעל הפנסיוני הוא לעתים עובד פנימי של החברה.
אם כך, האם ישנם גורמים אשר מבצעים שיווק + תפעול?
בהחלט כן. גור קבוצת ביטוח אחראית הן על שיווק והתאמת הפוליסות והן על התפעול השוטף והמלא שלהן עבור מגוון חברות, ארגונים ועסקים במשק. כך שלמעשה שני המרכיבים של ההסדר הפנסיוני (מתפעל פנסיוני ומשווק פנסיוני) שוכנים תחת קורת גג אחת, והעובדים שעבורם מופרשים הכספים מקבלים מעטפת כוללת באותו מקום- מבלי להידרש לפנות למספר גורמים שונים בעניין אחד בלבד, הוא ההסדר הפנסיוני שלהם.
מהן הסכנות הכרוכות בהפרדה בין הגורמים?
כאמור, פעמים רבות חברות בוחרות לעבוד בנפרד עם משווק פנסיוני מצד אחד ועם מתפעל פנסיוני מצד שני. מדובר בטעות שיכולה לגרום לדברים ליפול בין הכיסאות. להלן מספר דוגמאות לגבי מה שיכול לקרות:
- הכספים עלולים לא להיות מופקדים כראוי, בין אם בזמן בין אם באופן מדויק במוצרים הפנסיוניים של העובדים, כך שנוצר מצב של תת-כיסוי ביטוחי
- כתוצאה מהפקדה לקויה או דיווח לקוי, המעסיק יכול להיות חשוף לתביעות משפטיות מצד עובדים, ונוסף על כך לקנסות כספיים מצד הגוף הפנסיוני ו/או רשות שוק ההון והביטוח
- כל טעות מול העובד יכולה לגרור בנוסף להשלכות ביטוחיות גם אי-הבנה מצערת, סחבת ביורוקרטית ועוגמת נפש למעורבים– מה שלרוב יבוא על חשבון איכות העבודה של העובד והתפוקה שלו
שיווק & תפעול & שירות = סנכרון = תוצאה מיטבית
המצב האידיאלי הוא מצב כזה שבו משווק פנסיוני עוסק גם בתפעול הפנסיוני, כך שהכל מתבצע במקום אחד ויחיד וללא ביורוקרטיזציה ותיווך שלא לצורך. יש לכך מספר יתרונות הן עבור העובדים והן עבור החברות והארגונים המעסיקים; להלן כמה מהם:
- הכספים מופקדים באופן מדויק ובזמן המדויק במוצרים הפנסיוניים של העובדים – והעובדים נהנים מכיסוי ביטוחי מלא כפי שמגיע להם על פי חוק;
- מועבר דיווח אחיד ומדויק לקופות, ללא כפילויות שיוצרות בהכרח בלבול ואף אי דיוקים ("טלפון שבור");
- נמנעות אי-הבנות מצערות ושוררים אמון ושקיפות בין המעסיקים והעובדים, כתולדה של התחושה שהמעסיק דואג לרווחתם של עובדיו;
- נמנעת סחבת ביורוקרטית שפתרונה מצריך בהכרח זמן רב ומאמצים– למשל, עובד שנאלץ להשיג את חברת הביטוח שבה יש לו קרן פנסיה, על מנת לקבל אישור על קרן פעילה על שמו, כדי להעבירו לחברת הביטוח שבה נפתחה עבורו קרן פנסיה נוספת שלא לצורך;
- החברות והארגונים נמנעים מקנסות כספיים ומחשיפה לתביעות משפטיות בגין הפקדות לקויות, בלתי-מדויקות או מאוחרות (מעבר להפסד הכספי ולהשקעת הזמן שבתביעה, הדבר עלול להוות כתם תדמיתי בל יימחה עבור החברה);
- אין צורך להתרוצץ ולעבור טרטור בין מספר גורמים פנסיוניים שונים (ומטבע הדברים: בעלי אינטרסים שונים) וכתוצאה מכך גם בין מספר מוקדים ומוקדנים, מה שיכול להוות טרחה עצומה עבור העובד- שתבוא על חשבון העבודה שלו;
- גם אם מתעוררת סוגיה כמו למשל הפקדה שלא נקלטה בהצלחה, קל יותר לטפל בכך באופן זריז ויעיל מול מי שצריך כאשר קיים סנכרון בין השיווק והתפעול של החיסכון הפנסיוני. זאת, מכיוון שישנו גורם אחד בלבד אשר אמון על כלל התפעול הפנסיוני – ויש לפנות אך ורק אליו – והגוף המדובר יוכל לטפל בכך באופן מהיר ויעיל יותר מכיוון שהוא ורק הוא עוסק בהסדר הפנסיוני.
השורה התחתונה היא, שכאשר שני ההיבטים של המקצוע מתנהלים תחת גוף אחד, כך שאין הפרדה בין משווק פנסיוני למתפעל פנסיוני – השירות השוטף הניתן הן למעסיקים הן לעובדים הוא טוב, יעיל ומדויק יותר.
ביטוח פנסיוני 360 מעלות & 0 תקלות דרך קבוצת גור – סוכנות הביטוח הפרטית הגדולה בישראל
גור קבוצת ביטוח היא One Stop Shop הן בכך שניתן לרכוש דרכנו את כל סוגי הביטוחים הקיימים בישראל, ובכלל זה גם ביטוחים מיוחדים כמו ביטוח סייבר אשר הולך וצובר תאוצה בעצם ימים אלו, והן בכך שאנחנו מתפקדים גם כמשווק פנסיוני אשר דרכו ניתן לרכוש פוליסות ביטוח, וגם כמתפעל פנסיוני, כלומר מי שדואג לתפעל את הפוליסות המדוברות באופן מלא ושוטף לאחר הרכישה. לכן, עבודה איתנו תמנע מהארגון או החברה המעסיקה חשיפה לתביעות וסוגיות משפטיות ותוודא שהעובדים נהנים מכיסוי ביטוחי מלא. חשוב לציין שמעבר להיותנו קבוצת הביטוח הגדולה בישראל, אנו איננו בבעלות אף אחת מחברות הביטוח.
בנוסף על כל האמור לעיל, איתנו בגור קבוצת ביטוח תוכלו ליהנות מהתנהלות מול איש קשר תפעולי אחד ויחיד כך שלא תצטרכו להיסחב בין מספר מוקדים ומוקדנים. אנו דואגים למנות עבור כל מעסיק שבו אנחנו מטפלים נציג מוסמך שלנו, והוא מי שיטפל באופן אישי בהסדר הפנסיוני של העובדים שלכם הן כמשווק פנסיוני הן כמתפעל פנסיוני. בנוסף לכך חשוב לציין, שתרוויחו גישה לטכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות בצורת פורטל מעסיקים עבורכם, ואיזור אישי מתקדם עבור העובדים שלכם, מה שיעניק גם לכם וגם להם שקיפות מלאה, גישה לנתונים עדכניים ויכולת לבצע פעולות באופן קל, פשוט ומהיר. כלומר אין עוד צורך בפניות שונות ורבות למספר גופים, סוכנים וחברות, כאשר כל פניה שכזו כרוכה בהמתנה טלפונית ופירוט המקרה שוב ושוב למוקדנים שונים; מעכשיו, תוכלו לייעל את העבודה שלכם גם בכל הנוגע להסדר הפנסיוני של כלל העובדים שלכם- כך שגם העבודה שלהם תוכל להתייעל ואתם תיהנו מתפוקה גבוהה יותר שלהם.
לקבלת ייעוץ אישי ומידע נוסף, השאירו פרטים בטופס הנמצא כאן ונשוב אליכם בתוך יום עסקים אחד או צרו איתנו קשר במספר הטלפון *2986 בימים א' עד ה' בין השעות 08:30 עד 16:00.