קבוצת ביטוח

צור קשר

קבוצת ביטוח

איך לשקם עסק שקרס בחורף האחרון?

החיים במדינת ישראל טומנים לא מעט תקופות בצורת, ולכן אנו לא פעם מייחלים ומחכים לגשמים – ברכה לחקלאים, עליית מפלס הכנרת, שבירת החום הקשה של ימי הקיץ הממושכים ועוד. יחד עם זאת, ישנן תוצאות שאינן כה מבורכות כמו הצפות בתים פרטים ובתי עסק, הפסקות חשמל והשלכותיהן, קריסת עצים ועוד.

עונת החורף בשנים האחרונות הייתה קשה באופן מיוחד. כמות משקעים גדולה, רוחות חזקות, שיטפונות בערים ועליית נחלים, כל אלו הביאו לתוצאות שחלקן היו הרסניות.

בתי עסק שנפגעו ממזג האוויר הקשה, צריכים לעבור תהליך שיקום לפני שיוכלו לחזור לתפקוד מלא, ופרק הזמן בו אינם פועלים עלול ליצור פגיעה קשה ומשמעותית הרבה יותר והוא קרוי נזק תוצאתי. במיוחד עבורם הנה כמה טיפים חשובים.

הערכת הנזקים וחלוקה לקטגוריות

הפעולה הראשונה שיש לבצע, זו שבלעדיה לא ניתן להתחיל בתהליך שיקום, היא בדיקה ורישום של כלל הנזקים אשר נגרמו לעסקכם. לבדיקה זו חשיבות מכרעת שכן רק כך ניתן להבין מה ניזוק, התקלקל, מה יש צורך להחליף וכדומה, ובנוסף היא מסייעת בחלוקת הנזקים השונים לפי קטגוריות ודרגת דחיפותם.

אין משמעות הדבר שיש נזקים שאינם דחופים, הכוונה היא לבדוק אילו תקלות או פגיעות יש לתקן תחילה כדי להחזיר את העסק לפעילות שוטפת במיידי ואילו יכולות להידחות. למשל, קצר חשמלי שהתרחש עקב הפסקת חשמל מצריך טיפול מיידי שכן בלי חשמל לא ניתן לעבוד, אך צביעת הקיר אם צריך, יכולה להתבצע בשלב מאוחר יותר.

לא לשכוח את אובדן הרווחים

עסק שנפגע ואינו יכול להמשיך לתפקד, סובל בנוסף על כל הנזקים הפיזיים – תיקון מכונות שהתקלקלו או קריסה של הגג, גם מעצם כך שאינו נפתח, פגיעה זו נקראת אובדן רווחים או נזק תוצאתי

בנוסף לכל ההוצאות הדרושות לצורך התיקונים בעסק, ישנן הוצאות הקשורות ישירות לכך שהעסק אינו פועל, למשל מוצרים שלא יסופקו ללקוחות או משכורות לעובדים. נזקים אלו עשויים לפגוע בעסק באופן קשה מאוד ולעיתים אף בצורה קשה יותר מהאירוע הראשוני.

זו הסיבה לכך שרכישת ביטוח אובדן רווחים היא חשובה וחיונית ביותר לכל עסק.

מה כולל ביטוח נזק תוצאתי?

כחלק מההגנה על בית העסק, החנות או המשרד, ממש כמו מערכת האזעקה החדשנית או התקנת מטפי אש וגלאי עשן, חשוב לרכוש גם ביטוח אובדן רווחים. פוליסת הביטוח אינה אחידה ונעשית בהתאמה אישית לכל תחום עיסוק או מפעל. חשוב לפנות לאיש מקצוע מנוסה שידע להתאים את הכיסוי וליצור מעטפת ביטוחית מושלמת.

במקרים רבים, המחשבה על פגיעה ברכוש העסק מעיבה על המחשבה של המשך קיומו. נזק תוצאתי עשוי להיות חמור יותר, שכן מרבית הוצאות תחזוקת העסק ממשיכות להתקיים בעוד שההכנסות מצטמצמות למינימום ואף נעצרות לחלוטין כל זמן שהוא אינו פועל. לפיכך, חשוב לרכוש ביטוחים אשר יעניקו כיסוי ביטוחי מקסימלי עבור כל התרחישים וסוכן ביטוח מקצועי כמו אלו בקבוצת גור ידעו בדיוק כיצד לסייע לכם בשעות קשות אלו ויכלו להעניק מגוון פתרונות לצד מידע מקיף בנושא ואף פתרונות כיצד יש להימנע מהנושא לחלוטין ולהבטיח שהעסק שלכם לא ייפגע באופן כה קשה בקרות מקרה.