החל משנת 2008, נדרש מכל מעסיק לפתוח קרן פנסיה עבור כל אחד מעובדיו במסגרת חוק הפנסיה ולהפריש עבורו אחוז מסוים מהשכר (כמו כן, גם העובד נדרש להפריש מידי חודש). חוק זה חל על כל מעביד בכל תחום עיסוק, ועל כל עובד בכל גיל.

סעיפי החוק מחייבים את המעסיקים לנהל את גובה ההפרשות המשולמות מתוך השכר, התאריכים האחרונים לתשלום וקנסות על איחורים ודרכי התשלום לחברות השונות ועוד.

הגיע הזמן לפנות זמן יקר

אחזקת עסק בכל תחום שהוא, מצריכה מגוון גדל של פעולות: החל מתחזוקה פיזית של המקום, דרך הזמנת ציוד ומלאי, קשרי לקוחות וספקים וכלה כמובן בהעסקה וניהול עובדים.

תפעול פנסיוני מאפשר לבעל העסק להעביר את נושא קרנות הפנסיה של העובדים לידי גוף חיצוני שזהו תחום עיסוקו.

כך יכול המעסיק להתפנות לנושאים אחרים הקשורים בניהול העסק, ועדיין לקיים את כל הסעיפים החלים בקרן הפנסיה.

חובת המעסיק לדיווח על הפרשות פנסיוניות

לאחר פתיחת קרן הפנסיה, חובה על המעסיק להפריש לקרן באופן שוטף תשלום מידי חודש. התשלום צריך להיעשות באמצעות ממשק אחיד, והוא אמור לכלול מידע רב.

חובת הדיווח תכלול את פרטיו של המעסיק, כגון: שם פרטי ומשפחה, ח.פ, כתובת מייל, איש קשר וכדומה. כמו כן, היא תכלול פרטים לגבי ההפקדה – סכום ההפקדה, דרך התשלום כולל פרטי חשבון הבנק שממנו היא מבוצעת, תאריך ההפקדה וחודש השכר שאליו היא מתייחסת.

בנוסף, צריכים להופיע פרטי העובדים, שעבורם מיועד התשלום, כגון: שם פרטי ומשפחה, תעודת זהות, גובה השכר המדווח, שיעור ההפקדות עבור כל סעיף בקרן וכן פירוט עבור תשלומים פטורים אם יש כאלו.

מדוע כדאי להיעזר בשירותי תפעול פנסיוני למעסיקים?

הצורך בשירותים אלו נובע מכמה סיבות שונות:

התפעול חייב להתבצע על ידי גורם מקצועי – הראשונה היא כמובן העברת הטיפול בנושא לאנשי מקצוע כך שלא תהיינה טעויות, תקלות או בעיות הנובעות מחוסר הבנה של הנושא.

חיסכון עצום בזמן ומשאבים – בעל העסק אינו זקוק להעסיק עובד במיוחד לצורך הטיפול בנושא זה או לחילופין לפנות זמן לעסוק בתשלומים במהלך ימי החודש. כך, הוא יכול לנצל את הזמן והכספים לצרכים אחרים של העסק.

מה כוללים שירותי התפעול?

שירותי תפעול פנסיוני נועדו להקל על המעסיק בניהול הבירוקרטי של העסק. בדיוק כפי שחוזי העסקה מנסחים אצל עורך דין מומחה, וניהול הוצאות והכנסות העסק מעבירים לידי רואה חשבון, כך מומלץ כי תפעול פנסיוני למעסיקים יבוצע על־ידי חברה מקצועית המתמחה רק בתחום זה.

קבוצת גור תשמח להעניק למעסיקים מסגרת תפעול פנסיוני, שבמסגרתה תבצע מספר פעולות בנוסף להעברת התשלומים והדוחות:

✓ בקרה על חישוב ההפרשות לעובדים

✓ התאמת כיסוי ביטוחי מתאים

✓ ביצוע שינויים בהתאם לדרישות הרגולציה המשתנות

✓ ניהול הכספים מול כל גוף פנסיוני שדרכו יש לעובדים קרן פנסיה

✓ בדיקה וטיפול בהיזונים החוזרים.

למידע נוסף וייעוץ עם המומחים של קבוצת גור >> השאירו פרטים בטופס הפניה ותענו בהקדם האפשרי

מידע נוסף

למי מתאים לכל עסק, חברה או ארגון המעסיקים עובדים, ובפרט עסקים בגודל בינוני עד גדול 
יתרונות חיסכון בזמן, מאמצים ומשאבים, מניעת טעויות, הפקדת הכספים בקופות במדויק ובזמן, מניעת אי-הבנות ותביעות מצד עובדים, הימנעות מקנסות מצד גופים ורשויות
אופי השירות קבוצת גור הינה מנהל הסדר פנסיוני One Stop Shop שמשווק ומתפעל פוליסות ביטוח פנסיוני בהתאמה אישית מלאה כולל כל מה שצריך מ-א' ועד ת'