ביטוח דירה למבנה ותכולה צובר פופולריות בזכות רשת ביטחון כלכלית שהוא מעניק עבור מגוון אירועים שעשויים להתקיים ולגרור איתם נזק כלכלי עבור בעלי הנכס. רק בשנה האחרונה היו שני מקרים שונים של רעידת אדמה בארץ, שהעלו עוד יותר לתודעה את החשיבות בכיסוי ביטוחי כנגד רעידות אדמה.

מה כולל ביטוח דירה?

ניתן לחלק את ביטוח הדירה לשתי קטגוריות נפרדות שיכולות להיכלל יחד בביטוח המבנה או רק אחת מהן הקטגוריה הראשונה היא ביטוח מבנה הבית, והשנייה מתייחסת לתכולה.

ביטוח מבנה – כולל את החלקים הקבועים בבית, כגון: קירות, צנרת, דלתות, חלונות, כלים סניטריים וכדומה,

ביטוח תכולה – כולל את כל הפריטים בלי יוצא מן הכלל: החל מהמצעים ופרטי הביגוד וכלה בטלוויזיות, מחשבים, תכשיטים ודברי ערך נוספים. הפוליסה מכסה בין היתר נזקי אש, פריצה וגניבה, צד ג' לעסקים, נזקי צנרת וכן ביטוח כנגד רעידת אדמה.

מה כולל כיסוי ביטוח רעידת אדמה?

בעוד שיש ביטוח מבנה וביטוח תכולה, הכיסוי מפני רעידת אדמה בארץ הוא נספח רשות שניתן להרחיב בהתאם לצורך האישי של הלקוח. כמו כן, ניתן לרכוש אותו רק עבור חלק אחד של הפוליסה, למשל ביטוח מבנה בלבד, ולוותר עליו בביטוח התכולה למשל..

במקרה והתרחשה רעידת אדמה בארץ, יקבל המבוטח פיצוי כספי במסגרת הכיסוי בגין הנזקים שהתרחשו בדירתו. במקרה שבו לא ניתן להמשיך להתגורר בדירה כתוצאה מנזקי רעידת האדמה, יקבל המבוטח פיצוי נוסף עבור שכירת דירה למשך תקופה הקבועה בפוליסה.

מדוע כדאי לרכוש ביטוח נגד נזקי רעידת אדמה?

להיות מוכנים לצו השעה

בשנים האחרונות המדינה החלה לתת את הדעת למצבם של בניינים ישנים בנוגע ליציבותם הכללית וביחס לאפשרות שתתרחש רעידת אדמה. בהתאם לכך החלו בביצוע נרחב של תמ"א 38/1 בערים השונות במטרה לחזק ולהוסיף את התמיכה הנדרשת למבנים הקיימים, זאת כדי שישמרו על יציבותם וימנעו נזקים גדולים, בפרט במקרים של רעידות אדמה.

כחלק מהתנאים לקבלת הלוואה מהבנק

בעת לקיחת משכנתה מהבנק, מתבקש הלווה להציג בפני הבנק שני ביטוחים שונים לפני קבלת ההלוואה. הביטוח הראשון הוא ביטוח חיים בגובה סכום ההלוואה הכולל סעיף שיעבוד, והשני הוא ביטוח מבנה, גם כן בגובה ההלוואה, הכולל ביטוח רעידת אדמה.

ללא שתי הפוליסות הללו, לא ניתן לקבל הלוואת משכנתה בבנק.

כיסוי נזקים לתכולות יקרות

אין כל עוררין כי דירה ותכולתה הם ללא ספק נכסים משמעותיים ויקרים מאוד שמלווים את האדם במהלך חייו. סכום כסף לא קטן מושקע ברכישת הנכס, וסכום גדול אפילו יותר מושקע ברכישת מגוון פריטים שונים ומגוונים אשר משמשים את תכולתו. רכישת ביטוח דירה, הכולל גם ביטוח רעידת אדמה, הוא מומלץ ואף הכרחי עבור אלו הרוצים להגן על רכושם ולמנוע את עוגמת הנפש בקרות אחד ממקרי הביטוח המכוסים.


בקבוצת גור תמצאו סוכני ביטוח מקצועיים, שיעמדו לצידכם בעת רכישת פוליסת ביטוח לכיסוי נזקי רעידות אדמה ויסייעו לכם בכל הנדרש בכל הקשור להתנהלות עד לקבלת הפיצוי הנדרש במהירות האפשרית.

ליצירת קשר >> לחצו כאן

מידע נוסף

כיסויים פיצוי כספי בגין נזקים הנגרמו לדירה, למשרד ו/או לתכולתם בעקבות אירוע רעידת אדמה. במידה ולא ניתן להתגורר בדירה – כיסוי נוסף עבור תשלום דמי שכירות למשך תקופה מסוימת 
אופן הרכישה כחלק מביטוח דירה או משרד או לחילופין כחלק מביטוח מבנה או ביטוח תכולה
למי מתאים לכל מי שמחזיקים בבעלותם משרד או דירה או שוכרים משרד

למידע נוסף על ביטוחים קשורים:

ביטוח דירה מבנה ותכולה

ביטוח צד ג לעסק