בתי עסק רבים, חנויות ומשרדים, כמעט בכל תחום עיסוק שהוא, תלויים ומסתמכים על שירותי אינטרנט ומחשב במגוון עצום של דרכים. הפחד הגדול של עסקים אלו הוא השתלטות על המחשב באמצעות האקרים אשר תגרום נזק כלכלי לעסק ותפסיק זמנית או באופן קבוע את פעילותו. למה אנחנו מפחדים מהאקרים? מה הנזקים שעלולים להיגרם לעסק שלנו? מה ביכולתנו לעשות כדי למנוע פריצה ומה עושים במקרה והעסק נפגע? כל אלו שאלות חשובות שנענה עליהן במאמר הזה.

מתקפת סייבר

מי הוא ההאקר ולמה אנחנו מפחדים ממנו?

משמעות המילה האקר בעברית היא "פצחן". אדם שיש לו מומחיות בתחום פרצות במחשבים ופרצות ברשתות אינטרנט. משמעות המילה אינה שלילית כי אם מתארת יכולות טכניות שיש לאדם, אך הקונוטציות המתלוות אליה שליליות. האקרים מועסקים בחברות אבטחת מידע שונות כדי לפעול לצמצום מקרי הפריצה. 

עם זאת, אנחנו מתייחסים להאקרים כאל מי שמבצע פריצה למחשבים ולרשת האינטרנט של עסקים באופן בלתי חוקי, והפחד הוא מפני ההשלכות של פריצה כזו על בית העסק או המשרד.

5 סכנות גדולות שעשויות להיגרם לבית עסק עקב פריצה

פריצה לרשת המחשבים של בית עסק עלולה לגרום נזק רב שיכול להתבטא בהיבט אחד או כמה היבטים שונים במקביל. הינה חמשת הסכנות שעלולות להיגרם עקב כך:

וירוס כופר

הפגיעה הגדולה ביותר היא וירוס כופר. המשמעות היא שמחשבי העסק ננעלים כמו גם מאגרי המידע ולא מתאפשרת אליהם גישה כלל. במקביל נשלחת דרישה לתשלום סכום כסף, שגדלה ככל שחולף הזמן עבור החזרת השליטה במחשבים. הפגיעה במקרה זה היא כפולה, הן מבחינת הפסקת פעילות העסק לזמן לא ידוע והן מבחינת הוצאת סכום כסף גדול לצורך תשלום להאקרים.

פריצה למערכות המחשוב של העסק

גניבת פרטים אישיים וחסויים של לקוחות העסק, העובדים, ספקים ואפילו המנהלים. המשמעות של גניבת פרטים אישיים היא שניתן לעשות בהם שימוש ללא אישור. בין אם שימוש מיידי כמו רכישת מוצרים בפרטי אשראי גנובים, ובין אם מכירה לגורם אחר שיעשה בהם שימוש כרצונו. בכל מקרה העסק יכול להיות חשוף לתביעה של הלקוחות או העובדים שפרטיהם נחשפו.

השתלטות מרחוק על מערכות המחשב

ממש כפי שניתנת הרשאה לטכנאי המחשבים של העסק לפתור תקלה מרחוק, כך פועלים האקרים. השליטה מרחוק מאפשרת לו להפיל את אתר החברה, לחסום את הלקוחות מלהיכנס אליו, להאט את פעולת המחשבים ועוד פעולות רבות שמפריעות לפעילות השוטפת שכמובן מיתרגמת לפגיעה כלכלית.

פגיעה במוניטין

פגיעה במוניטין החברה זו בעצם הפגיעה הקשה והמקיפה שעסק יכול לחוות. פגיעה במוניטין מתורגמת בסופו של דבר לפגיעה כלכלית. עסק שהלקוחות שלו אינם נותנים בו אמון, יתקשה מאוד להמשיך להתקיים.

הטרדה

הטרדה של לקוחות החברה, הספקים שהיא עובדת מולם, אנשי הקשר השונים שלה ועוד. אם המידע האישי שנחשף בפריצה נמכר והועבר לגוף אחר, הוא יכול לפנות לאנשים אלו בכל דרך אפשרית, לשלוח להם פרסומות שונות, לנסות למכור להם מוצרים שונים ואף להעביר את המידע שברשותו הלאה.

ביטוח סייבר לעסק – לכל צרה שלא תבוא

זה יכול לקרות גם לחברות הגדולות, הטובות והמוכנות ביותר – פריצה למחשבים. העסק עלול להיקלע לקשיים חדשים שאינו מוכן אליהם והפגיעה הכלכלית עשויה להיות עצומה. ממש לצורך כך נועד ביטוח סייבר לעסק. חברת ביטוח שתנהל עבורכם את המשבר, שתפעיל אנשי מקצוע בתחום לטפל הן בצד הטכני של הפריצה והן בצד הכלכלי שלה. הפוליסה לביטוח מותאמת לעסק המבוטח ולסיכונים שעשויים להיגרם לו כך שאין פוליסה אחידה אחת.

בביטוח סייבר חשוב להתאים את הפוליסה לעסק. אין פוליסה אחידה ואין מקרה לכיסוי. קבוצת גור תעניק לכם ייעוץ מקצועי, תבחן היטב את סוג העסק שלכם ותדע להתאים עבורו את הכיסויים וההרחבות המתאימים לו. בביטוח סייבר, אין תחליף לניסיון, למקצועיות ולאמינות. קבוצת גור עומדת בכל שלושת הקריטריונים הללו ותשמח לעמוד לשירותכם בכל צרה שלא תבוא עליכם לרעה.

0 / 5. 0