ביטוח רכבי חברה קיים בכל חברה בינונית או גדולה המחזיקה מספר גדול של עובדים ונועד לשרת את עובדי החברה בהתנהלות שלהם.

אך במקרים אלו בהם יש מספר גדול של עובדים, יש מספר גדול של כלי רכב וזה מצריך ביטוח רכב קולקטיבי.

אם לוקחים בחשבון עלויות של ביטוח של רכב אחד זה רק הולך ונהיה מסובך יותר כאשר מדובר בציי רכב.

אז מה עושים במצבים בהם יש לבטח צי של עשרות ואף מאות רכבים שיש לחברה?

במקרים אלו הפתרון האידיאלי הוא ביטוח ציי רכב הנותן מענה קולקטיבי לכל צרכי הביטוח של רכבי החברה.

במצבים אלו חברת הביטוח מתייחסת לצי הרכבים כולו כיחידת סיכון אחת ולא כיחידה פרטנית כפי שמקובל בביטוח רכב פרטי.

בביטוח ציי רכב בא לידי ביטוי עבר התביעות של החברה והתחזית לעתיד במבחן הוותק והניסיון של נהג הרכב הממוצע בחברה.

כמובן שכאשר מדברים על ביטוח ציי רכב שהוא ביטוח קולקטיבי, המטרה הינה כמובן להוזיל משמעותית את העלויות בביטוח זה ולהגדירו כביטוח סיטונאי בדומה לביטוח קולקטיבי של עובדים בתחומים אחרים בארגונים גדולים כגון משרדי ממשלה, תאגידים וכיו"ב.

ראשית כאשר נתייחס למשמעות של רכישת ביטוח ציי רכב, עלינו לקחת בחשבון כמה מרכיבים עיקריים:

ההבדל בין ביטוח רכב פרטי לבין ביטוח רכבי חברה 

בעוד שביטוח רכבי חברה דומה בפירוט הכיסויים שלו לביטוח רכב פרטי, הרי שיש כמה הבדלים שיש לקחת בחשבון בביטוח צי רכב.

כאן באה לידי ביטוי הסברה כי נהג המקבל לידיו רכב חברה, יתייחס אליו פחות בזהירות מאשר נהג אשר הרכב הפרטי הינו שלו ויש לו אינטרס מובהק לשמור עליו.

בנוסף, זהותו של בעל הרכב ואופיו משתנים גם הם מנהג לנהג, כך גם תרבות הנהיגה של כל נהג.

כך יוצא לדוגמא כי נהגים הנוהגים ברכב חברה יגלו זהירות גבוהה יותר מנהגים הנוהגים ברכב השכרה.

גם יחסים גרועים בין מעביד לעובד יכולים גם הם להשפיע על אופן הנהיגה של העובד ברכב החברה.

רצון החברה להקטין את אחוז התאונות ברכבי חברה

זה נכון כי תאונות הן דבר בלתי נמנע, אך אם ניתן למנוע אותן מראש אזי צמצום התביעות תוביל לפרמיה זולה.

לכן העדר תביעות מביא לתנאי ביטוח טובים יותר לחברה המבטחת את הכרבים שלה.

לדוגמא: אי הכנה של הרכבים לחורף ועמידה בבדיקות תקינות הרכבים יכולה סטטיסטית להשפיע משמעותית על תאונות שנגרמו כתוצאה מהעדר בדיקות.

גורם זה יכול באופן מגמתי להשפיע על עלות הביטוח ולגרום הפסדים לחברה הן בביטוח חובה והן בביטוח מקיף לרכבי חברה.

אחרי הכל, אם החברה עושה ככל שביכולה על מנת להקטין את אחוז התאונות אזי תזכה לתנאים טובים יותר בביטוח.

ביטוח עצמי לנזקי רכוש

במקרים בהם רוכשת החברה ביטוח רכבי חברה, היא גם רוכשת בנוסף ביטוח רכוש לרכב וגם ביטוח עצמי לאחריות כלפי צד שלישי.

בפוליסה יש גם סעיף השתתפות עצמי במקרים של אחריות מול צד ג', ולעיתים בעלי ציי רכב ישלבו פוליסת זו יחד עם ביטוח אש מורחב.

זה יכסה כל רכב כאשר הוא חונה בחניון המבנה ועלול להיגרם לו נזק מרעידת אדמה לדוגמא או משריפה.

הרבה חברות המחזיקות ציי רכב ומבטחות אותן, שוכרות בדרך כלל שירותים נלווים של ניהול תביעות מחברות הביטוח שלהן.

בנוסף, חברות מחזיקות מוסכים המוסמכים לטפל ברכבי החברה בכל הנוגע לבדיקות תקינות תקופתיות, חלקי חילוף לרכבים ועוד שירותים שונים ומגוונים.

חברות כיום לוקחות את נושא הבטיחות והזהירות של נהגי החברה צעד אחד קדימה ומקיימות קורסים לנהיגה מתקדמת.

בנוסף, מציידות החברות את הרכבים שלהן באמצעים טכנולוגיים כגון מובילאיי.

אמצעים אלו נועדו על מנת להתריע ולמנוע תאונות רכבי חברה וכן כל אמצעי אחר אותו רוכשת החברה ברכישה סיטונאית מוזלת.

ניתן לומר אם כך כי למרות שביטוח ציי רכב אינו שונה במהות שלו מביטוח רכב לנהג פרטי, הרי שההתייחסות לביטוח זה מחייבת בחינה מעמיקה יותר ומדוקדקת יותר של כל המרכיבים והכיסויים השונים שביטוח זה מציע.

מן הראוי שבטרם תחליטו על צעד זה, ראוי להתייעץ עם מומחי הביטוח של אמנון גור.

אנו נבנה בשבילכם הצעת ביטוח מפורטת שתיתן כיסוי מקיף ואינדיבידואלי לצי הרכב של חברתכם.

אנו נבצע בשבילכם מכרז בין חברות הביטוח ונגיש לכם את ההצעה האטרקטיבית ביותר, הן מבחינת כיסוי והן מבחינת מחיר.

ביטוח רכבי חברה ומדוע זה הכרחי

0 / 5. 0