ביטוח סייבר

כמעט כל בעל בית עסק, משרד או חנות נעזרים במחשבים כדי לתפעל את העסק שלהם. מערכות מחשוב המחוברות לאינטרנט ולענן, ניתנות לפריצה, ובדרך זו לפגיעה בתפקוד השוטף של העסק. לכל חברה יש מאגר נתונים, מידע פרטי על לקוחות, נתונים שהיא אינה מעוניינת שידלפו מחוץ לחברה, ואין זה משנה היכן נשמר המידע הזה. בשנים האחרונות אנו נתקלים במקרים רבים יותר של חדירות ומתקפות סייבר על עסקים ומאגרי מידע שונים, ומגלים את היקף הנזק שהתקפה כזו יכולה לגרום. בדיוק לצורך כך, קיים מוצר שנקרא ביטוח הסייבר.

מהו ביטוח סייבר?

ביטוח סייבר נועד להגן על המבוטח מפני נזקים שעשויים להיגרם לעסק שלו בגין פריצה למחשבי החברה. פוליסת הביטוח נחלקת לשלושה מרכיבים עיקריים שעליהם ניתן להוסיף עוד הרחבות. המרכבים הם:

  • נזקים שנגרמו לעסק עצמו בעקבות מתקפת סייבר או חדירות של האקרים למערכת. עקב אירוע סייבר עשויה להימנע גישה למערכות המחשב של העסק, וכתוצאה מכך, הוא לא יוכל לתפקד ולתת שירות והכנסתו תיפגע, ישנם במקרים חריגים שבהם יהיה צורך לבצע שחזור של כל מסד הנתונים של הלקוח. גם מוניטין העסק עשוי להיפגע. וכמובן ישנו הנזק הממשי למערכות המחשב, ולעיתים אף תהיה סחיטה של כופר על־ידי הפורצים כדי לשחרר את המחשבים הנעולים חזרה לעסק (כופר הוא סכום כסף גדול שהפורצים דורשים. ממש כמו באירוע חטיפה). כל אלו נכנסים תחת סעיף הביטוח הזה.
  • נזקי צד שלישי מתייחסים לתביעות שעלולות להגיע מלקוחות, ספקים, עובדים וכדומה שהמידע שלהם דלף החוצה (הפרת הפרטיות, נזקי קניין רוחני, זכויות יוצרים , פגיעה במוניטין ועוד). פגיעה נוספת של צד ג' עשויה להתרחש כאשר בעקבות המתקפה, חודר הווירוס ממחשב בית־העסק למחשבים אחרים ופוגע בהם. במקרים מסויימים הוא אף עלול לגרום להשבתתם.
  • ניהול אירוע סייבר דורש הפעלה של מומחים ואנשי מקצוע בתחום ה- IT, Legal, PR שינהלו את האירוע עם גילויו, שיחקרו את האירוע, יימצאו את הפרצה ויתקנו אותה.

את הפוליסה ניתן להרחיב לכיסוי הוצאות נוספות, כגון: הוצאות יחסי ציבור למניעת הפגיעה בשמה הטוב של החברה/העסק המבוטחים, הוצאות הגנה בהליכים מנהליים/רגולטוריים (בהתאם לחוק), תשלום אובדן הכנסות בגין פגיעה ברשת כתוצאה מכשל אבטחת מידע במערכות, כשל אבטחה בשירותים הניתנים על ידי ספק שירותי מיקור חוץ , ועוד. ישנן הרחבות שונות המוצעות בחברות הביטוח השונות ויש לברר ולוודא את הכיסויים וההרחבות לפני רכישת הפוליסה.

נקודות חשובות

  • בביטוח סייבר חברת הביטוח תהיה הגוף שינהל את האירוע בשיתוף עם המבוטח. כלומר, בעת האירוע על המבוטח ליידע את החברה מידית והיא פועלת יחד איתו כדי לפתור את האירוע, לשלם כופר (אם נדרש), לשלוח אנשי מקצוע לאיתור החדירה ומומחים למשא ומתן עם האקרים.

בכל חברת ביטוח יש מוקד הפועל 24/7 כדי לתת מענה לאירועי סייבר שונים.

  • מחיר הביטוח נקבע לפי קטגוריית הסיכון – קטן, בינוני או גבוה והכל בהתאם למענה שיינתן לשאלון ביטוח סייבר
  • את הפוליסה ניתן להרחיב לכלול אובדן הכנסה עד לתקופה מוגבלת בפוליסה.
  • ישנה אפשרות לרכוש הרחבה עבור נזקים ואירועים כתוצאה מכשל באבטחה בשירותי מיקור חוץ (outsourcing)..
  • במקרים מסוימים ניתן להוסיף את כיסוי ביטוח הסייבר גם לפוליסת אחריות מקצועית. כדאי לבדוק אם יש ברשותכם פוליסת אחריות מקצועית בתוקף, ואם כן, האם חברת הביטוח מאפשרת הוספת כיסוי זה לפוליסה הקיימת.

בשנה האחרונה, בעקבות מגפת הקורונה, עסקים רבים נאלצו לשנות ולהעביר את פלטפורמת המכירות והשירות שלהם לאינטרנט. עובדים רבים נאלצו לעבוד מהבית, דבר שגרם למעסיקים להעביר את המידע שלהם למחשבים ביתיים מאובטחים מעט פחות. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת עובר יותר ויותר מידע רגיש לרשת (מידע רפואי, אישי וכלכלי). האתגר הגדול של החברות, העסקים ונותני השירותים הוא להגן על המידע הנמצא ברשותם באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים אך לעיתים זה לא מספיק ויש צורך להיערך גם לפגיעות מסוג זה ברמה הביטוחית

0 / 5. 0

ליצירת קשר