ביטוח אחריות מקצועית

בוא נעשה את זה פשוט, מה זה בעצם אומר?

בביטוח זה חשוב להבחין בין חברות שפעילותן מסתכמת בתוכנה בלבד (אפליקציות אינטרנטיות למכירה או אלגוריתמים לזיהוי פתרון בעיות), מתן שירותי הדרכה וייעוץ, מוצר מוחשי כלשהו (רובוטים, צ’יפים, שרתים וכו’) או מוצר משולב של תוכנה וחומרה.

מה ההבדלים? כאשר פעילות החברה מסתכמת בתוכנה בלבד, לרוב הביטוח הנדרש הוא ביטוח אחריות מקצועית מסוג TECH. ביטוח זה נועד למקרים בהם קיים כשל כלשהו בתוכנה או רשלנות מקצועית של אחד העובדים שגרמו לנזק פיננסי לצד שלישי. אולם במצבים בהם התוכנה משמשת לצרכים רפואיים או כאשר היא מותקנת בתוך מוצר חומרתי (כמו קופסה שחורה) – ייתכן שכתוצאה מכשל טכנולוגי ייגרם גם נזק לגוף או לרכוש וחשוב שתהיה פוליסה משולבת של אחריות מקצועית למוצר.

למה צריך את זה?

חברות בתחילת דרכן נוטות לחשוב שאפשר לדחות את הביטוח הזה עד שלקוחות עסקיים מתחילים לשלם לחברה על השירותים המקצועיים או המוצרים שהיא מספקת. אך החשיפה לתביעה קיימת כבר כשמתחילים בפיילוט, גם אם החברה לא מקבלת תגמול אודות השירות אותו היא סיפקה.

אחרי הכל, כולנו בני אדם, ולצערנו לא ניתן להמנע בצורה מושלמת מטעויות ותקלות. עם זאת, אנחנו יכולים להתכונן אליהן מראש ולמנוע נזקים כלכלים אשר יכולים להיווצר מבלי לחשב את צעדינו ברמה יומית.

איך זה עובד?

כאשר לקוח מגיש כנגדך תביעה בגין רשלנות, טעות אנוש או נזק שנגרם לו כתוצאה מעבודתך הפוליסה מגנה עליך משפטית כך שתוכל להמשיך לעסוק בעיסוקיך כרגיל ללא דאגות כל עוד לא מדובר ברשלנות בכוונה תחילה.